شناسهٔ خبر: 159229 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن مطرح کرد؛

افزایش تامین زمین برای ساخت مسکن در دولت سیزدهم

بلوردی معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری دوره آموزشی بررسی دعاوی ناشی از اجرای مقررات ناظر بر اراضی شهری در دیوان عدالت اداری در این سازمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، تقی رضایی با اشاره به افزایش میزان تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در کشور، گفت: این امر حجم دعاوی مترتب بر اراضی در کشور را هم افزایش می‌دهد که این مسئله نیاز به همت مضاعف کارشناسان و مدیران حقوقی ادارات کل راه و شهرسازی دارد.

رضایی افزود: حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در کشور وجود دارد که برای تامین مسکن این افراد تاکنون بالغ بر ۴۰ هزار هکتار زمین به شهرها الحاق شده و چیزی حدود ۱۵ هزار هکتار زمین هم در مراحل الحاق قرار دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار پرونده حقوقی مرتبط با مسائل سازمان ملی زمین و مسکن در محاکم قضایی کشور وجود دارد، خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر این پرونده‌ها شد.

گفتنی است دوره آموزشی بررسی دعاوی ناشی از اجرای مقررات ناظر بر اراضی شهری در دیوان عدالت اداری طی دو روز با حضور کارشناسان و مدیران حقوقی ستاد و ادارات کل راه و شهرسازی برگزار شد.