شناسهٔ خبر: 159245 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در سازمان راهداری:

۱۵.۸۰۰ کیلومتر باند، برف روبی شد

البرز_برفروبی مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برف روبی ۱۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر، باند خبر داد و گفت: ۴۸ خودرو گرفتار در برف با کمک راهداران رهاسازی و به ۱۲۰ نفر از مسافرانی در راه مانده در راهدارخانه‌ها اسکان اضطراری داده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، غلامعباس بهرامی‌نیا مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران این سازمان، از آماده باش عوامل راهداری در جاده‌های بین‌شهری و گردنه‌های برفگیر خبر داد و گفت: از روز گذشته تاکنون ۴۳۰۰ نفر-روز عوامل راهداری در آماده‌باش کامل و مشغول بازگشایی محورهای برفگیر کشور هستند و  با وجود بارش برف و باران در روزهای ۵ و ۶ اسفندماه در ۱۷ استان کشور، با تلاش عوامل راهداری تمام محورهای اصلی و شریانی کشور باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.

وی افزود: همچنین ۳۵۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سبک و سنگین در ۴۷۸ پایگاه راهداری و ۲۴۸ گردنه استراتژیک کشور در راه‌های شریانی مستقر و مشغول فعالیت برفروبی هستند.

بهرامی‌نیا با اشاره به برفروبی بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر-باند در محورهای برفگیر گفت: برای برفروبی این محورها بالغ بر ۱۵ هزار تن مصالح راهداری زمستانی (ماسه و نمک) صرف شده است.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان تعداد محورهای شریانی درگیر بارش را ۱۴۵۰ محور اعلام کرد.

بهرامی‌نیا بیان کرد: در پی این بارش‌ها ۴۸ خودرو گرفتار در برف با کمک راهداران رهاسازی و به ۱۲۰ نفر از مسافرانی در راه مانده در راهدارخانه‌ها اسکان اضطراری داده شد.

به گفته مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران این سازمان، در این شرایط لازم است رانندگان و مسافران از سفرهای غیرضروری پرهیز و در صورت الزام به سفر حتما با آمادگی کامل و همراه داشتن تجهیزات زمستانی اقدام به سفر کنند.

وی افزود: کاربران جاده‌ای می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌ها قبل از شروع سفر از سامانه‌های ۱۴۱ استفاده نمایند.