شناسهٔ خبر: 15925 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی به ریاست آخوندی برگزار شد

استماع گزارش مرکز ملی رصد اجتماعی/ بررسی مشکلات بافت‌های نابه‌سامان شهری استان همدان

دهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری دهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار صبح امروز به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با محوریت بررسی بافت‌های نابسامان استان همدان و ارائه گزارش مرکز ملی رصد اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری صبح امروز (سه‌شنبه ۱ دی) با دو دستور کار استماع گزارش مرکز ملی رصد اجتماعی وابسته به وزارت کشور در موضوع بررسی داده‌های اطلاعاتی این مرکز در زمینه وجود آسیب‌های اجتماعی در بافت‌های نابه‌سامان شهری اعم از بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه غیررسمی و همچنین بررسی راهکارهای حل مشکلات بافت‌های نابه‌سامان شهری استان همدان برگزار شد.

در دستور کار نخست اردشیر گراوند رئیس مرکز ملی رصد اجتماعی وابسته به وزارت کشور گزارشی از اقدامات این مرکز در خصوص تهیه نقشه‌های شهری ایران با تمرکز بر آسیب‌های اجتماعی ارائه کرد. وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون نقشه درباره تک‌تک شهرها و حتی مناطق شهری دهستان‌های ایران از سوی این مرکز تهیه شده است، گفت: برای یافتن آسیب‌های اجتماعی ۷۰۰ شاخص را مبنا قرار دادیم که در جزئی‌ترین و ریزترین موارد آسیب اجتماعی نیز ورود کرده است.

در زمان اجرای دستور کار دوم این جلسه نیز که استادار، شهردار و فرماندار همدان و نیز فرمانداران و شهرداران برخی شهرهای این استان حضور داشتند، استاندار و شهردار همدان به ارائه گزارشی درباره مساحت، میزان، جمعیت و نحوه قرارگیری بافت‌های نابه‌سامان این شهر به همراه برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی حاصل از توسعه بافت‌های آسیب‌پذیر و سکونتگاه‌های غیر رسمی پرداختند.

در این نشست محمد رودباری مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز گزارشی از عملکرد ستاد ملی بازآفرینی شهری استان همدان ارائه داد و پیشنهادهایی را در این زمینه ارائه داد.

ریحان سروش مقدم مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این نشست درباره فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی در زمینه بافت‌های نابسامان شهری صحبت کرد. سید مصطفی رسولی شهردار همدان، علی‌اکبر نظری رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز درباره وضعیت این شهر و جایگاه بازآفرینی شهری در استان تاریخی همدان صحبت‌هایی ارائه دادند. عباداله فتح‌الهی نیز درباره جایگاه لزوم بازآفرینی شهری در برنامه ششم توسعه پیشنهادهایی را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و رئیس ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری، محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و دبیر این ستاد، سیدمحمدپژمان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی، محمدناصر نیکبخت استادار همدان و نمایندگان سایر وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری حضور داشتند./

نظر شما