شناسهٔ خبر: 159273 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

موج جدید بارشی، فردا از سمت غرب و جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود

باد و باران کارشناس سازمان هواشناسی از ورود موج جدید بارشی به کشور از سمت غرب و جنوب غرب در روز سه‌شنبه هشتم اسفندماه خبر داد.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی امروز دوشنبه ۷ اسفندماه اظهار کرد: در استان‌های واقع در شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب‌غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی شده است و بیش‌ترین بارش‌ها امروز در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، غرب سواحل دریای خزر و در استان‌های قم، اصفهان و مرکزی رخ خواهد داد.

وی افزود: فردا سه‌شنبه ۸ اسفندماه بارش‌ها در مناطق مذکور به صورت پراکنده تداوم خواهد داشت و از اواخر وقت روز سه‌شنبه موج جدید بارشی از سمت غرب و جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود که در این مناطق سبب بارش خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی، در ادامه بیان کرد: روز چهارشنبه ۹ اسفندماه فعالیت سامانه بارشی جدید در کشور تقویت شده و تقریباً برای بیش‌تر استان‌های کشور به ویژه غرب سواحل دریای خزر و نیمه شمالی استان‌های فارس و کرمان سبب بارش برف و باران و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی یادآور شد: سامانه بارشی روز پنجشنبه به جز مناطقی از شمال‌غرب، غرب و جنوب کشور در سایر مناطق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد و شاهد تداوم بارش برف و باران و وزش باد نسبتاً شدید در نیمه شرقی کشور خواهیم بود. شدت بارش در روز پنجشنبه در جنوب استان سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: روز جمعه ۱۰ اسفندماه از گستردگی فعالیت سامانه بارشی کاسته خواهد شد و بارش‌ها با شدت کمتر تنها در شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق کشور پیش‌بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه کاهش محسوس دما همراه با بارش‌ها از روز گذشته در بیش‌تر مناطق کشور آغاز شده است، گفت: روند کاهشی دما امروز هم انتظار می‌رود و هوا تا فردا (سه‌شنبه) در بیش‌تر مناطق کشور سرد خواهد شد.

رفیعی افزود: امروز همچنین در نوار شرقی کشور در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی از این مناطق احتمال ریزش گردوخاک وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان فردا (سه‌شنبه) و دریای خزر امروز و فردا مواج و متلاطم خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران امروز ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و برف پیش‌بینی شده که مه رقیق و گاهی وزش باد را شاهد هستیم. همچنین امشب نیز آسمانی ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده برف همراه با مه رقیق و گاهی وزش باد برای تهران رخ می‌دهد.

وی افزود: این شرایط برای دو روز آینده  نیز پیش‌بینی می‌شود که تداوم کاهش دما در پیش است.

رفیعی در پایان گفت: امروز  کمینه دمای هوای ۳- و بیشینه  ۳ درجه سانتی‌گراد است که با تداوم کاهش دما روز سه‌شنبه بیشینه دما به ۴ و کمینه به ۱- درجه سانتی‌گراد می رسد.