شناسهٔ خبر: 159276 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خوزستان تأکید کرد:

لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه راه‌سازی

راهداری خوزستان استاندار خوزستان بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه راه‌سازی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، علی اکبر حسینی محراب  استاندار خوزستان در سیزدهمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین‌نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه راه سازی گفت: بر اساس اولویت بندی، پروژه های راه سازی، بهسازی و ایمن سازی جاده‌های استان پیگیری و هرچه سریعتر بهره برداری شوند.

 وی با بیان اینکه باید تصادفات در جاده‍‌های استان را تا حد امکان کاهش و حذف کنیم، افزود: در اجرای پروژه‌های راه‌سازی رعایت استاندارد مورد تاکید است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: باید اجرای پروژه‌ها را به پیمانکاران با تجربه و قوی بسپاریم تا متحمل هزینه‌های سنگینی برای بهسازی مجدد نشویم.

حسینی محراب یادآور شد: در جلسه اخیر هیأت دولت ۳۸ مصوبه در حوزه وزارت راه و شهرسازی برای استان خوزستان درنظر گرفته شده است که ادارات و دستگاه های مرتبط باید اجرای آنها تا پایان سال ۱۴۰۳ را پیگیری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان نیز در این جلسه بیان کرد: تمام شهرستان های استان از پروژه‌های راهداری بهره‌مند هستند.

محمد جولانژاد با بیان اینکه فرمانداران برای ایمن سازی راه‌ها از محل مسئولیت های اجتماعی شرکت‌های خصوصی حاشیه جاده‌ها کمک بگیرند گفت: بر اساس استاندارد باید ۴ تا ۶ درصد ارزش راه ها، پل ها و ابنیه فنی برای نگهداری از آنها هزینه شود که طبق محاسبات سالانه باید حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داد.