شناسهٔ خبر: 159320 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه‌آهن خبر داد؛

آغاز فرآیند پیش فروش بلیت‌های نوروزی از فردا

صالحی مدیرعامل راه آهن از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای ایام نوروز (بازه زمانی ۲۳ اسفند تا ۱۷ فروردین) از روز سه شنبه ۸ اسفند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن گفت: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای ایام نوروز از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۸ اسفند ماه و به مدت ۳ روز انجام می شود.

وی افزود: در روز سه شنبه ۸ اسفند، پیش فروش بلیت کلیه قطارها به غیر از مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و بالعکس آغاز می‌شود. روز چهارشنبه ۹ اسفند پیش فروش بلیت کلیه قطارها به استثنای مسیر تهران- مشهد و بالعکس انجام می‌گیرد.

صالحی ادامه داد: روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه نیز بلیت قطار کلیه مسیرها از جمله مسیر تهران - مشهد و بالعکس عرضه خواهد شد.

مدیرعامل راه آهن خاطرنشان کرد: جهت رفاه مردم و برقراری عدالت در خرید بلیت قطار، در این سه روز، ابتدا از ساعت ۸ صبح تمام ظرفیت بلیت قطارها صرفا به صورت اینترنتی عرضه می شود. ۴ ساعت پس از آن یعنی از ساعت ۱۲ این روزها، علاوه بر فروش اینترنتی، امکان خرید بلیت های باقی مانده از طریق مراکز مجاز فروش حضوری (آژانس ‌ها) نیز وجود خواهد داشت و این مراکز نیز به مردم عزیز خدمت‌رسانی خواهند کرد.

شایان ذکر است بر اساس اطلاعیه های قبلی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و طبق قوانین و مقررات، همه مسافران قطار باید برای سوار شدن دارای بلیت مطابق با نام و نام خانوادگی خود باشند. لذا ماموران کنترل بلیت موظفند با رویت کارت شناسایی معتبر از مسافر، نام فرد را با تصویر بلیت بررسی کرده و از ورود افراد با بلیت غیر معتبر جلوگیری کنند.

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه کنند.