شناسهٔ خبر: 159326 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امداد رسانی به ۱۲۵ دستگاه خودرو گرفتار در برف در سطح محورهای خراسان جنوبی

خودرو های گرفتار دربرف خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: با حضور به موقع راهداری ۱۲۵ دستگاه خودرو گرفتار در برف، امدادرسانی شدند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: از شب گذشته در محورهای بیرجند- سربیشه ، سربیشه-درح، سربیشه- نهبندان، نهبندان- زاهدان، بیرجند-قاین، بیرجند-اسدیه، قاین- گناباد، قاین- زیرکوه، زیرکوه-زهان، قهستان- زهان، فردوس- گناباد و سرایان-گناباد شاهد بارش برف بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه همچنین در محورهای بیرجند- خوسف، خوسف-خور، دیهوک-طبس و دیهوک- راور بارش باران را داشته ایم، افزود:با توجه به فعال بودن قرارگاه استانی راهداری زمستانی، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰ باب راهدارخانه و حدود ۵۵ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان فعال شده است.

جلال زاده عنوان کرد: با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان، ۶۰ درصد راههای استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان در حال حاضر تردد در تمام محورهای استان بصورت روان برقرار است.

وی همچنین افزود: از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار و بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین الات راهداری در سطح محورهای استان در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با حضور به موقع راهداران در صحنه طی شبانه روز اخیر به ۱۲۵ دستگاه خودرو گرفتار در برف، امداد رسانی شد.

وی تأکید کرد: دراین ایام، عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی بصورت مستمر و فعال ادامه دارد تا شهروندان عزیز مشکلی در راه‌های مواصلاتی نداشته باشند و اکیپ‌های راهداری به صورت آماده باش با تجهیزات کامل در جاده‌ها حضور دارند.

جلال زاده به مه گرفتگی در محورهای سربیشه-درح، بیرجند- قاین و بیرجند- اسدیه اشاره کرد و یادآور شد: به هموطنان و هم استانی های عزیز توصیه می شود تا پایان فعالیت سامانه بارشی از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.