شناسهٔ خبر: 159327 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

افزایش بارندگی استان گلستان در بهمن ماه

باران بارش باران ابر باران تابستانی مدیر کل هواشناسی گلستان از افزایش بارش استان در بهمن ماه نسبت به دوره آماری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امان محمد کمالی مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: میانگین بارش ایستگاه‌های همدیدی استان از ابتدای سال زراعی تا اول اسفند ۳۱۵.۳ میلی‌متر و نسبت به دوره آماری ۲۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان، محمد کمالی در تحلیل شرایط آب و هوایی بهمن ۱۴۰۲ توضیح داد: بارش در بهمن ماه نسبت به دوره آماری افزایش داشته است.

وی افزود: در بهمن  ۱۴۰۲ میانگین بارش ایستگاه‌های همدیدی  ۸۶.۹ میلیمتر بوده است، این نشان می‌دهد ۳۰ درصد نسبت به متوسط این ماه افزایش داشته است و نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه‌داد: بیشترین میزان بارش در ایستگاه‌های همدیدی استان در مینودشت ۱۵۹.۵ میلی‌متر  به ثبت رسیده و کمترین میزان بارش ۳۲.۱ میلی‌متر در این چه برون اتفاق افتاده‌است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در بهمن  ۱۴۰۲ میانگین دمای استان ۸ درجه سانتیگراد بوده است به‌طوری‌که ۲.۱ درجه نسبت به متوسط بهمن ماه افزایش داشته است.

کمالی افزود: حداکثر دمای ثبت شده در ایستگاه‌های همدیدی استان ۳۱.۱ درجه و در ایستگاه همدیدی این چه برون و حداقل دمای ثبت شده ۳.۴ درجه زیر صفر و در ایستگاه همدیدی مراوه‌تپه  به ثبت رسیده است.