شناسهٔ خبر: 159357 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۵ گردنه در جاده‌های استان کرمان برف روبی شد

25 گردنه در جاده های استان كرمان برف روبی شد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شمال استان کرمان با اشاره به بارندگی‌های شب گذشته در سطح استان گفت: ۲۵ گردنه برف گیر در جاده‌های استان کرمان به طول ۳۶۰ کیلومتر برف‌روبی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، احسان عراقی‌زاده در گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به اینکه در ۴۸ ساعات گذشته بارندگی در سطح استان وجود داشت و تمام استان درگیر بارش باران و برف بود، اظهار کرد: با تلاش عوامل راهداری ۲۵ گردنه به طول ۳۶۰ کیلومتر در شب گذشته برف‌روبی شد و راه‌های اصلی و فرعی باز نگه‌داشته شد.

عراقی‌زاده با بیان این مطلب که تمام جاده‌های استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد، افزود: تنها برخی از راه‌های روستایی خصوصاً راه‌های خاکی که به‌دلیل امکانات محدود از روز گذشته همچنان مسدود ماندند، در حال بازگشایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در ادامه گفت: در حال حاضر تنها برخی راه‌های روستایی به‌دلیل این‌که امکانات محدود است مسدود مانده که همکاران در حال تیغ‌زدن، اصلاح و تسطیح راه‌های روستایی خصوصاً راه‌های خاکی هستند.

وی همچنین از تماس ۱۵ هزار و ۴۳۰ نفر با سامانه ۱۴۱ تا ساعت یک نیمه‌شب گذشته خبر داد و تصریح‌ کرد: هم‌استانی‌ها قبل از سفر و در حین سفر با مرکز مدیریت راه‌ها تماس گرفتند تا از شرایط راه‌ها و و سایل مورد نیاز برای سفر مطلع شوند که در این راستا از مردم تقاضا می‌شود از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

عراقی زاده با اشاره به پیش‌بینی بارندگی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در سطح استان، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات در روز جمعه، آماده‌باش به راهداران اعلام شده تا بتوانیم تمام راه‌های روستایی که تخریب‌شده‌اند را اصلاح کنیم تا مردم به‌راحتی پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند و همکاران فرمانداری و استانداری بتوانند صندوق‌های رأی را منتقل کنند.