شناسهٔ خبر: 159365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

تحقق ۶۰ درصدی مصوبات سفر استاندار به آذربایجان غربی در حوزه راهداری

b5bbe31f-7c24-47bc-9628-72f58d0406b5.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از تحقق نزدیک به ۶۰ درصدی مصوبات سفر استاندار به شهرستان تکاب در حوزه راهداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اعلام تحقق ۶۰ درصدی مصوبات سفر استاندار به آذربایجان غربی در حوزه راهداری گفت: شهرستان تکاب به‌عنوان جنوبی‌ترین نقطه استان مورد توجه مقام عالی استان قرار داشت که به همین جهت ۱۶ پروژه در حوزه راهداری و راه روستایی در سفر استاندار مصوب شده که از این تعداد نزدیک به ۶۰ درصد مصوبات تحقق یافته‌است.

وی افزود: یکی از مهمترین پروژه‌های این اداره کل در شهرستان تکاب، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی بوده است که به‌دلیل فعالیت معادن اطراف در برخی مناطق به‌صورت کامل تخریب و غیر قابل استفاده شده بود و در همین راستا آسفالت و بهسازی ۲۷.۵ کیلومتر از این محورها در دستور کار قرار گرفته که از این مقدار نیز به‌طور میانگین بیش از ۶۰ درصد پروژه‌ها اجرایی شده‌است.

دست نشان خاطر نشان کرد: همچنین لکه گیری و روکش آسفالت محور تکاب- تخت سلیمان – دندی به‌عنوان یکی از محورهای مواصلاتی گردشگری به طول ۸ کیلومتر انجام شده و این پروژه نیز به بهره برداری رسیده است.

وی یادآور شد: با توجه به فاصله شهرستان تکاب از مرکز استان نیز اعتبارات لازم به‌منظور اورهال خودروهای برف روب این شهرستان تخصیص و تعداد ۳ دستگاه خودرو سنگین اورهال شد و خوشبختانه در فصل بارش مشکلی از لحاظ برف روبی محورهای مواصلاتی این شهرستان به وجود نیامد.