شناسهٔ خبر: 159370 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن:

۶۱۰ هزار قطعه زمین روستایی برای تولید مسکن شناسایی شد

سند تک برگی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح سند دار کردن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بیش از ۴ میلیون جلد سند در همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک صادر شده است، از شناسایی ۶۱۰ هزار قطعه زمین روستایی برای تولید مسکن توسط آن بنیاد خبر داد.

غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص صدور سند به روستاییان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، توضیح داد: از ابتدای اجرای طرح سند به اراضی فاقد سند در روستاها و شهرهای کوچک تاکنون ۴ میلیون و ۴۳ هزار و ۴۶۹ در همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از بیش از ۴ میلیون سندی که در روستاها و شهرها صادر شد، ۳ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۶۹۲ جلد سند در روستاها و ۳۷۳ هزار و ۷۷۷ جلد سند در شهرهای کوچک صادر شده است.

شناسایی ۶۱۰ هزار قطعه زمین روستایی برای تولید مسکن

صالحی همچنین در خصوص شناسایی و واگذاری اراضی برای تولید مسکن و همچنین واگذاری به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در روستاها، گفت: تاکنون ۶۱۰ هزار قطعه اراضی روستایی برای واگذاری به متقاضیان واجد شرایط شناسایی شد که ۲۰۰ هزار قطعه از اراضی روستایی شناسایی شده قابلیت بارگذاری و واگذاری را دارا بودند که بتدریج این اراضی در حال واگذاری به متقاضیان واجد شرایط است.