شناسهٔ خبر: 159413 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

تردد کشتی‌های تجاری در آب‌های جنوب مختل می‌شود

حفاری دریای خلیج فارس سازمان هواشناسی کشور با اعلام وضعیت نارنجی آب‌های جنوب نسبت به ایجاد اختلال در تردد کشتی‌های تجاری و شناورهای سبک و نیمه سنگین در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج از بعدازظهر چهارشنبه تا بعدازظهر شنبه موجب وزش باد شدید بیش از ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج در ساحل تا ۲متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۲/۵ متر می‌شود.

این سامانه روز چهارشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر، در خلیج فارس و روزهای پنج‌شنبه و جمعه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان در دریای عمان را در بر می‌گیرد.

روز شنبه نیز تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان در دریای عمان با این شرایط جوی همراه خواهد شد.

اختلال در تردد های دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین، احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی از جمله مخاطرات این سامانه است.

اجتناب از تردد شناورهای سبک، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.