شناسهٔ خبر: 159422 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری ۷۰ هزار قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در کشور

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در پویش طرح مهدوی واگذاری زمین قانون جوانی جمعیت ۷۰ هزار هکتار زمین واگذار شد.

به گزارش خبری  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کهگیلویه و بویراحمد)، علی نبیان در آیین واگذاری زمین به ۱۸۱۴ خانوار ماده ۴ طرح قانون جوانی جمعیت گفت: یکی از وعده‌های دولت سیزدهم ساخت مسکن بود که دغدغه مقام معظم رهبری هم بود که در حال حاضر دو میلیون و ۲۸۰ هزار مسکن آغاز شده و اتفاق خوبی است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از دغدغه رهبری با ماده ۴ قانون رفع شد که امروز اتفاق زیبایی در قالب پویش مهدوی رفع شد که امروز در این طرح ۱۸۱۴ زمین به خانوارها واگذاری می‌شود که با این اقدامات بخشی از دغدغه‌ها را کاهش دهیم.

نبیان گفت: در قالب پویش مهدوی ۷۰ هزار قطعه زمین با اعتبار ۷۰ همت در سراسر کشور واگذار شده است که عدد کمی نیست و از افرادی که در قانون جوانی جمعیت زمین دریافت کردند، خدمات نظام مهندسی را با ۵۰ درصد تخفیف دریافت می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مردم در همه صحنه‌ها و عرصه‌های انقلاب اسلامی حضور دارند و ساخت مسکن و واگذاری زمین به خانواده‌ها انجام بخشی از تعهد دولت به مردم است.

نبیان خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های فاخری که وزارت راه و شهرسازی اجرا کرد مصلی تهران است که تلاش می‌کنیم سال آینده فاز یک را به بهره برداری برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: آخرین کاری که حوزه راه و شهرسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داد خانه‌های سازمانی باشت بود اما پیگیر احداث بیمارستانی در استان با کمک وزارت بهداشت و استانداری استان هستیم.