شناسهٔ خبر: 159433 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکذیب خبر خبرگزاری تسنیم با عنوان برداشت ۱۶۰ میلیونی از حساب متقاضیان نهضت ملی مسکن پاکدشت

تهران در پی انتشار خبری با عنوان "وضعیت اسف بار نهضت ملی مسکن پاکدشت" ، در روز دوشنبه هفته جاری مورخ ۷ اسفندماه ۱۴۰۲ طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات توضیحات ذیل برای انتشار در خبرگزاری موصوف ارسال و منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران در پی انتشار خبری در خبرگزاری تسنیم و همچنین فضای مجازی این خبرگزاری با عنوان "وضعیت اسف بار نهضت ملی مسکن پاکدشت و برداشت ۱۶۰ میلیون تومان از حساب متقاضیان پروژه کبود گنبد "  چنین پاسخ داد: پروژه ۸۲۸ واحدی کبود گنبد پاکدشت از پروژه های جدید نهضت ملی مسکن پاکدشت از ابتدای دیماه سال جاری شروع به کارکرده است و هم اکنون در مرحله گودبرداری بوده و تاکنون باتوجه به پیشرفت فیزیکی پروژه تنها بیست و شش ملیون و ۵۰۰ هزار تومان به صورت میانگین از حساب متقاضیان برداشت شده و خبر برداشت ۱۶۰ ملیون تومانی از حساب متقاضیان به شدت تکذیب می شود و عکس پروژه هم به نادرست منتشر شده است.

این در حالی است که تاکنون تنها  ۱۰۰ میلیون تومان وجه طی دو مرتبه توسط متقاضیان پرداخت شده و طی روز جاری (هشتم اسفندماه) نیز پیامک واریز وجه ۴۰ میلیون تومانی به تازگی برای متقاضیان ارسال شده است و به هیچ وجه امکان برداشت چنین وجهی مقدور نبوده است.

لازم به ذکر است برداشت‌ها از حساب متقاضیان مطابق با پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن و فرآیندهای قانونی است و در پروژه کبود گنبد پاکدشت به واقع تنها بخشی از مطالبات پیش پرداخت پیمانکار پروژه از حساب متقاضیان برداشت شده است.

همچنین گفتنی است در تمام پروژه های نهضت ملی مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پیشرفت فیزیکی پروژه ها بسیار جلوتر از واریزی های مردمی است و البته بسیاری از اتفاقات همچون طراحی و نظارت و اخذ پروانه های ساختمانی از شهرداری های استان مستلزم هزینه است که جز هزینه های اولیه پروژه ها بوده و امکان رصد این موارد که بسیار هم هزینه بر است ،توسط متقاضیان وجود ندارد.

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران همچنین درباره پروژه دیگر نهضت ملی مسکن پاکدشت گفت: پروژه ۶۳۰ واحدی در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این اداره کل با به کار گیری تمام توان و تلاش خود به زودی این پروژه بزرگ را به افتتاح و بهره برداری خواهد رساند.