شناسهٔ خبر: 1595 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دبیر کمیته فنی شماره دو دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری خبر داد:

بسیاری از طرح‌های گردشگری هیچ‌گونه خیری برای ساکنان محل نداشتند

اقامتگاه گردشگران دبیر کمیته فنی شماره دو دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با بیان اینکه طرح‌های گردشگری باید توجیه اقتصادی داشته باشند گفت:بسیاری از این طرح‌ها هیچ‌گونه خیری برای ساکنان محل نداشتند.

محمدرضا گراوندپور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بازدید اعضای ۱۱ نفره کمیته فنی شماره دو دبیرخانه شورایعالی شهرسازی ایران از استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: در این دو روز از مناطق گردشگری گلدشت، شیدا و باباحیدر و همچنین شهرهای گندمان، کیان، سودجان و نافج بازدید شد.

وی هدف از این بازدید دو روزه را بررسی و تصویب طرح‌های جامع و نمونه گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد و گفت: طی این بازدید، به اتفاق آرا طرح گردشگری گلدشت، معروف به منطقه گردشگری سامان به تصویب رسید. همچنین از سوی اعضای کمیته فنی، با دو طرح گردشگری شیدا و باباحیدر به دلیل ایرادهای فنی و کارشناسی مخالفت شد.

گراوندپور افزود: در این بازدید، طرح‌های جامع شهری گندمان، کیان، باباحیدر، سودجان و نافج پس از بررسی‌های کارشناسی به اتفاق آرا از سوی اعضای کمیته فنی به تایید و تصویب رسید.

وی گفت: در همه این طرح‌ها موضوعاتی مانند نحوه تامین و دسترسی به آب، برق، گاز، تلفن و سایر خدمات شهری مانند درمانگاه، نیروی انتظامی، مدرسه، جاده و معابر مورد توجه قرار گرفته است. مثلا طرح گردشگری «باباحیدر» به‌دلیل قرار گرفتن در حاشیه رودخانه و بالای سد آبی از سوی اعضای کمیته فنی به اتفاق آرا رد شد.

گراوندپور تاکید کرد: طرح‌های گردشگری باید توجیه اقتصادی داشته باشند. بسیاری از طرح‌های گردشگری که تاکنون به تصویب رسیده‌اند، فاقد توجیه اقتصادی بودند. این طرح‌ها در زمان ارائه و بررسی مقدماتی با هدف تولید اشتغال برای ساکنان منطقه و جذب گردشگر ایجاد شدند اما این طرح‌ها به‌ محض تصویب، تبدیل به خانه‌های مسکونی برای شهرنشین‌ها شدند و هیچ‌گونه خیری برای ساکنان محل نداشتند./

نظر شما