شناسهٔ خبر: 159510 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان:

ایران و روسیه در زمینه مصالح ساختمانی و فناوری‌های ساخت، همکاری می‌کنند

عباسی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از مذاکره با همتای روسی خود در ساختمان دادمان خبر داد و گفت: ایران و روسیه در زمینه مصالح ساختمانی و بهره‌مندی از فناوری‌های ساخت، همکاری می‌کنند.

هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام برگزاری نشست مشترک با همتای روسی خود در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: این دیدار و گفت‌وگوها در زمینه ساخت مسکن، مصالح و فناوری‌های جدید ساخت‌وساز در دفتر معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه انجام شد.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: مقرر شد تا مراکز تحقیقاتی دو کشور همکاری علمی داشته باشند و این همکاری‌ها در زمینه مصالح ساختمانی، فناوری‌ها و همچنین حضور شرکت‌های ایرانی برای ساخت مسکن در روسیه انجام شده است.

عباسی اصل با تشریح نحوه مشارکت بخش خصوصی ایرانی، برای ساخت مسکن در روسیه، گفت: بر اساس توافقات انجام شده بخش‌های خصوصی ایرانی در حوزه مصالح ساختمانی در روسیه، حضور فعالی خواهند داشت و در بخش ساخت و ساز  نیز شرکت‌های ایرانی، منتظر دریافت پیشنهادهای کشور روسیه هستند.

عباسی‌اصل از تداوم سلسله نشست‌ها با همتای روسی خود خبر داد و افزود: همتای روسی دعوت کرد تا نشست مشترکی را در ۶ ماه آینده برای حصول به نتیجه در آن کشور برگزار کنیم.