شناسهٔ خبر: 159524 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نگاهی به دستاورد مهندسان شرکت فرودگاه‌ها؛

از کسب رتبه در همایش قیر تا بازنگری در طرح بهسازی سطوح پروازی

محمدرضا زحمتکشان مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه‌ها ضمن قدردانی از تلاش مهندسان شرکت فرودگاه‌ها گفت: مهندسان ما در سال جاری همانند سنوات گذشته، در شرایط تحریم افتخارآفرینی کرده و به‌لحاظ زمان و هزینه برای مجموعه شرکت ارزش افزوده آفریدند.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ محمدرضا زحمت‌کشان ضمن گرامیداشت روز مهندس، اظهار کرد: فعالیت‌های عمرانی و بهسازی در سطح فرودگاه‌های کشور با ۲۰ پروژه اجرایی و ۴۴ پروژه مطالعاتی در جریان است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات مهم مهندسان شرکت فرودگاه‌ها در حوزه عمران و توسعه گفت: دوره آموزشی آیین‌نامه مدیریت، بهره‌برداری و احداث و توسعه فرودگاه‌ها برای نخستین بار با رویکرد تخصصی این اداره‌کل در بهمن ماه توسط مهندسان حوزه عمران و توسعه شرکت فرودگاه‌ها در ۱۸ ساعت برگزار شد. این درحالی است که پیش از این کلاس‌های مذکور توسط اساتید و مهندسانی خارج از شرکت فرودگاه‌ها برگزار می‌شد.

مدیرکل عمران و توسعه با اشاره به افتخارآفرینی متخصصان شرکت فرودگاه‌ها در همایش ملی قیر و آسفالت، گفت: پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد در پانزدهمین همایش ملی قیر و آسفالت در بین تمام پروژه‌های بزرگ کشور به‌عنوان پروژه برتر معرفی شد.

زحمت‌کشان گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهای مهندسان این اداره کل انجام مهندسی ارزش و بازنگری طرح بهسازی سطوح پروازی بود که با استفاده از اطلاعات فنی و به‌ روز سازمان هواشناسی کشور با استفاده از قیر با رده عملکردی مورد نظر آیین‌نامه‌های بین‌المللی جایگزین استفاده از موارد افزودنی در قیر شد که این موضوع بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی شده است.