شناسهٔ خبر: 159545 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با توجه به وجود مسیرهای سخت گذر در استان صورت می پذیرد؛

استفاده از ظرفیت ماشین‌آلات راهداری خراسان شمالی در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی

جلسه با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفند و نامساعد بودن شرایط جوی، از ظرفیت ماشین‌آلات راهداری خراسان شمالی در محورهای روستایی و سخت گذر استان برای بازگشایی این محورها استفاده می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در سومین جلسه بررسی عملکرد و اقدامات انجام شده در طرح ارتقای ایمنی محورهای شریانی گفت: به منظور بازگشایی محورهای روستایی و سخت گذر در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی از ظرفیت ماشین آلات راهداری خراسان شمالی استفاده می شود و به این منظور نیز ماشین آلات در راهدارخانه های استان مستقر هستند تا در صورت نیاز مسیرهای مورد نظر برای عوامل برگزاری انتخابات آماده شود.

وی افزود: در این خصوص از ظرفیت پیمانکاران، دهیاری ها و شهرداری ها نیز استفاده می شود تا در صورت نیاز از امکانات آن ها برای بازگشایی محورها بهره گیری کنیم.

مشتری با تاکید بر رفع انسداد راه ها، اظهارکرد: روسای شهرستان ها باید بر وضعیت بازگشایی محورها نظارت و هماهنگی های لازم را با دهیاری ها و شهرداری ها انجام دهند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود افزود: طرح نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز می شود بنابراین باید خط کشی محورهای اصلی و شریانی، محورهای پرتردد روستایی و ورودی استان در حال انجام است.

مشتری گفت: مرمت، بهسازی ‌و شست و شوی تابلو ‌علائم، لکه گیری محورها، رفع نقاط پرحادثه همچنین بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی، نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی بین‌ راهی و کنترل و ‌رفع نواقص آن ها باید انجام شود.

حامد معروف، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم در این جلسه گفت: روسای ادارات تابعه شهرستان ها باید طرح ایمنی محورهای شریانی را به طور جدی اجرا کنند به ویژه با شناسایی موارد تجاوز به حریم راه ها نسبت به قلع و قمع آن ها اقدام شود.