شناسهٔ خبر: 159551 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته گذشته:

تخلیه‌ و بارگیری ۲۱۴ میلیون تن کالا در بنادر ایران در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ / هوشمندسازی ۱۱ بندر تابعه استان بوشهر

بندر شهید رجایی تخلیه‌ و بارگیری ۲۱۴ میلیون تن کالا در بنادر ایران در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ و هوشمندسازی ۱۱ بندر تابعه استان بوشهر مهمترین عناوین خبری حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین خبری حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته به شرح زیر است؛

تخلیه‌ و بارگیری ۲۱۴ میلیون تن کالا در بنادر ایران در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ 

میزان تخلیه‌وبارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان بهمن ماه سال جاری، معادل ۲۱۳ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۸۶۲ تن بود.

هوشمندسازی ۱۱ بندر تابعه استان بوشهر / جذب سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری نگین 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه بندری و دریایی این استان در سال جاری را اعلام کرد.

استقرار ۱۱۵ شناور با ظرفیت بیش از ۵ هزار مسافر در بنادر استان هرمزگان 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: درحال حاضر ۱۱۵ شناور با ظرفیت پنج هزار و ۶۲۸ مسافر و ۲ هزار و۴۶۰ خودرو لندینگ‌کرافت طی هر بار سفر، جابه‌جایی مسافر و خودرو را به جزایر استان هرمزگان برعهده دارند.

تخلیه و بارگیری ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در بندر امام خمینی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی در مدت ۱۱ ماهه سال جاری به وسیله ۲۲۵ شناور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد.

عملیات اجرایی اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی و بندر بزرگ مکران در دستور کار است 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تشریح پروژه‌های کلان و پیشران اقتصادی دریایی و بندری این استان، یکی از مهم‌ترین آنها را آغاز عملیات اجرایی اراضی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری و مجتمع بندری مکران عنوان کرد.