شناسهٔ خبر: 159556 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

افزایش ۵ درصدی ظرفیت صندلی ناوگان اتوبوسرانی برون شهری

حمیدرضا شهرکی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: اگر ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوسی که بر اساس قانون منع تغییر وضعیت مرتکب تخلف شده‌اند به حالت قبل بازگردند، تعداد صندلی و ظرفیت سرنشین ۴ تا ۵ درصد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل‌ونقل این سازمان در گردهمایی رؤسای ادارات حمل‌ونقل مسافر اظهار کرد: کاهش هزینه‌ها یک رکن مهم در حوزه حمل و نقل مسافر است، بر این اساس باید با احصاء هزینه‌ها و توجه به ظرفیت‌های کلان و محلی در راستای کاستن از هزینه‌ها اقدام کرد.

وی برنامه‌ریزی برای عبور از مشکلات با نگاه به وضعیت موجود و جزئی و کوچک کردن مسائل برای یافتن راه‌حل‌های آسان‌تر را از اولویت‌های مهم در فضای کسب و کار برشمرد و بیان کرد: بر این اساس و به منظور مدیریت و کاهش هزینه‌ها در سطح کلان، ایجاد و راه‌اندازی شرکت تأمین نیاز پیشنهاد شده است.

حمیدرضا شهرکی تأکید کرد: با توجه به گستردگی صنعت حمل و نقل جاده‌ای با اشتغال مستقیم قری بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر، در صورت ایجاد یک شرکت تأمین نیاز، بستری برای تأمین نیازمندی‌های فعالان این بخش فراهم می‌شود.
وی کمبود ناوگان مسافربری را ناشی از نقص مدیریتی موجود در فضای کسب و کار خواند و افزود: خودمالک بودن ناوگان حمل و نقل مسافری و عدم اشراف شرکت‌های حمل و نقل بر مدیریت آن‌ها از ضعف‌های موجود در این حوزه است.

وی با اشاره به آنالیز و ابلاغ طرح جدید حوزه حمل و نقل مسافر خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و با توجه به بالا بودن میزان تقاضا، در صورتی که بالغ بر ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوسی که بر اساس قانون منع تغییر وضعیت مرتکب تخلف شده‌اند، به حالت قبلی در تعداد صندلی‌های فعال بازگردند، ظرفیت ۴ تا ۵ درصدی در افزایش تعداد صندلی در این حوزه احیاء می‌شود.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: همکاری موثر با حوزه گردشگری جهت توسعه تورهای گردشگری در ایام کاهش تقاضا، تصمیم‌گیری بر پایه بانک اطلاعاتی درست و قابل اتکا، استفاده از ظرفیت سامانه‌های اطلاعاتی و ارتقاء آن‌ها بر اساس تکنولوژی های جدید، احصا دقیق نیازها و تدوین ضوابط و مقررات برا اساس نیازهای موجود و سایر موضوعات موثر به مدیریت اقتصاد در بخش حمل و نقل مسافری می انجامد .