شناسهٔ خبر: 159557 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار قرمز هواشناسی برای شدیدترین وضعیت جوی سیستان و بلوچستان در سال جاری/ سیلاب در راه است

رگبار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با صدور نخستین هشدار سطح قرمز امسال، نسبت به رگبار شدید و وقوع سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی نیمه جنوبی استان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس این هشدار با تشدید فعالیت سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه تا صبح جمعه، مخاطراتی همچون «رگبار شدید، رعدوبرق با احتمال تگرگ و تندباد لحظه‌ای» برخی مناطق نیمه جنوبی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

منطقه اثر فعالیت سامانه پیش رو شهرستان‌های دشتیاری، چابهار، کنارک، قصرقند، نیکشهر، سرباز، راسک، جنوب مهرستان، سراوان و سیب و سوران است.

اداره کل هواشناس سیستان و بلوچستان هشدار داده است که سامانه پیش رو اثرات مخاطره‌آمیزی همچون سیلاب شهری و روستایی، طغیان رودخانه‌ها، خسارت به محصولات کشاورزی، وقوع صاعقه، سرریز شدن سدها، تشدید خسارت به تاسیسات و زیرساخت‌ها را در پی دارد.

این اداره کل توصیه کرده است در این مدت از تردد در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری شود و مدیریت سدها و حفاظت از محصولات کشاورزی در دستور کار باشد.

همچنین توصیه شده است درترددهای دریایی جنوب استان احتیاط شود و سازمان‌های امدادی و فرمانداری‌های منطقه آمادگی مواجهه با شرایط را داشته باشند.