شناسهٔ خبر: 159559 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سهم تصادفات ناوگان اتوبوسی بین شهری کمتر از ۲ درصد است

فرهاد مهریاری سهم آمار تصادفات ناوگان اتوبوسی بین شهری در مقایسه با دیگر ناوگان و خودروهای شخصی و سواری کمتر از دو درصد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک این سازمان، ایام نوروز و اربعین حسینی را از پیک‌های تقاضای سفر با ناوگان عمومی در سفرهای برون شهری عنوان کرد.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت حمل و نقل ایمن‌تر در حوزه ناوگان اتوبوسی و مسافربری، عنوان کرد: اگرچه آمار تصادف ناوگان اتوبوسی در مقایسه با دیگر ناوگان و خودروهای شخصی و سواری کمتر از دو درصد است، اما بروز آن تبعات اجتماعی بالایی به‌همراه دارد.

مهریاری با اشاره به احصاء مشکلات در حوزه ناوگان اتوبوسی بیان کرد: توجه شرکت‌های حمل‌ونقل به تجهیز ناوگان و انتخاب رانندگان، ایمنی بیشتر سفرها را رقم می‌زند.

وی نظارت بر توجه متصدیان شرکت‌های حمل‌ونقل به سلامت رانندگان و وسایل‌نقلیه را ضروری خواند و افزود: افزایش ایمنی و کیفیت سفر در نهایت منجر به بهبود خدمات، رضایتمندی بیشتر و کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات خواهد شد.

مهریاری اضافه‌کرد: اگرچه آمار وقوع تصادفات ناوگان اتوبوسی افزایش چندانی نداشته، اما شدت تصادفات در مقایسه با سال‌های گذشته افزایشی بوده که بسیاری از آن‌ها ناشی از نقص فنی مستمر وسایل‌نقلیه، نبستن کمربند ایمنی مسافرین و سرعت بالا گزارش شده‌است.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح‌کرد: کنترل و تطبیق صورت وضعیت با مسافر، کنترل و پایش رانندگان و در نهایت ارزیابی عملکرد شرکت‌ها و رانندگان از اهمیت بسیار زیادی در افزایش ایمنی سفر داشته و در بهینه‌سازی خدمات در حوزه حمل و عمومی مؤثر است.

مهریاری افزود: مدیران فنی جزء لاینفک شرکت‌های حمل و نقل بوده و با بررسی و کنترل موارد لازم، به اطمینان از ایمنی سفر کمک می‌کنند.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با مهم خواندن رعایت ضوابط بارگیری کالا و توشه در خودرو، عدم جا به جایی بارهای خطرناک، قابل اشتعال و مواد فاسدشدنی از طریق ناوگان مسافری گفت: با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی، افزایش حساسیت‌ها در ارزیابی وضعیت نظارت شرکت‌های حمل‌ونقل و پایش ناوگان و رانندگان اهمیت بسیار زیادی دارد.