شناسهٔ خبر: 159610 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی جدید از روز یکشنبه

باران بارش باران ابر باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه خبر داد و گفت: امروز سامانه بارشی در نیمه شرقی و مناطقی از مرکز کشور فعال است.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی و آب و هوای امروز پنجشنبه دهم اسفند ماه را تشریح کرد و گفت: امروز سامانه بارشی در نیمه شرقی و مناطقی از مرکز کشور فعال است و سبب بارش باران و برف در این مناطق می‌شود.

به گفته رفیعی، شدت بارش در جنوب استان‌ سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان است و در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد اما در شرق خراسان رضوی بارش برف ادامه دارد. این سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود.

کارشناس هواشناسی یادآور شد: از روز یکشنبه سامانه بارشی بعدی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی در غرب، جنوب غرب و برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده برف و باران داریم.

وی افزود: دوشنبه با عبور این موج از روی نیمه جنوبی کشور در غرب، جنوب غرب، مناطقی از مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد.

رفیعی یادآور شد: روز سه‌شنبه در شرق استان‌هایی مثل کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارندگی داریم و از بعد از ظهر سه‌شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

به گفته کارشناس هواشناسی امروز و فردا هوای سرد ماندگار است اما از روز شنبه هفته آینده تا پایان هفته به تدریج روند افزایش نسبی دما را خواهیم داشت. 

رفیعی گفت: در تهران هم بارش پراکنده و خفیف و در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دما به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد.