شناسهٔ خبر: 159655 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

واگذاری سند مالکیت اراضی تحت مالکیت اشخاص در سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان اردبیل

واگذاری سند مالکیت اراضی تحت مالکیت اشخاص در سکونتگاههای غیررسمی استان اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از ابلاغ دستورالعمل اجرایی واگذاری سند مالکیت در اراضی تحت مالکیت اشخاص در سکونتگاههای غیر رسمی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برای اجرای دستورالعمل اجرایی بند(م) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ ابلاغی از سوی وزیر محترم راه و شهرسازی آمادگی کامل دارد.

وی افزود: در بند(م)تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شده است، اراضی تحت مالکیت اشخاص در سکونتگاههای غیررسمی که قبل از سال ۱۳۹۴ به تصرف آنها در آمده و براساس طرح های مصوب شهری ساخت و ساز صورت گرفته و در حال بهره برداری می باشند به مالکان اعیانی واگذار گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: این دستورالعمل اجرایی که با مشارکت سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ایران تهیه و به تایید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی رسیده، به استانها ابلاغ شده است.

دبیر شورای مسکن استان اردبیل در ادامه گفت:کارشناسان ما در معاونت مسکن و ساختمان و معاونت املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان آماده راهنمایی متقاضیان و ساکنان محترم در سکونتگاههای غیررسمی بوده و مصمم به اجرای دقیق این دستورالعمل اجرایی و مهم هستند.

حیدری در ادامه تاکید کرد: با اجرای این دستورالعمل جامع و خوب بسیاری از مشکلات چندین ساله ساکنان در سکونتگاههای غیررسمی استان اردبیل که قبل از سال ۱۳۹۴ دارای ابنیه و ساختمان احداثی هستند، حل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان با اشاره به ماده ۱۳و۱۴این دستورالعمل اجرایی گفت:کلیه هزینه های متعلقه این طرح شامل هزینه های کارشناسی، تفکیک و افراز و همچنین تنظیم سند رسمی و استعلامات اداری بر عهده خود متقاضیان بوده و افراد تحت پوشش سازمانها و نهاد های حمایتی مثل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و همچنین افراد مشمول سه دهک پایین درآمدی، می توانند مبالغ ارزش افزوده عرصه را حداکثر در ۵ سال و به صورت تقسیطی پرداخت نمایند.