شناسهٔ خبر: 159670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد در تمام محورهای استان مرکزی برقرار است/ راه‌های روستایی در حال بازگشایی

برف اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه با تلاش بی وقفه و جهادی راهداران ۳۷۰۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان برف‌روبی شد، گفت: در حال حاضر تردد روان در تمامی محورهای اصلی استان برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: سامانه بارشی برف از عصر روز شنبه هفته جاری وارد استان شد و بر این اساس تمامی شهرستان‌ها شاهد بارش برف بودند.

وی افزود: طی این مدت به منظور تسهیل در تردد خودروها و جلوگیری از انسداد مسیر ۵۰۰ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات، ۳۷۰۰۰ کیلومتر باندراه از محورهای مواصلاتی استان را برفروبی کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: همچنین طی این مدت برای جلوگیری از یخ زدگی سطح جاده ها و انسداد مسیر ۱۱ هزار تن مخلوط شن و نمک استفاده شد.

جهانی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته تردد روان در محورهای اصلی استان برقرار است، اضافه کرد: نیروهای راهداری با تلاش بی وقفه خود هم اکنون در حال بازگشایی مسیرهای روستایی هستند؛ کاربران جاده‌ای می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت جاده ها پیش از انجام سفر از سامانه ۱۴۱ بهره بگیرند.

وی تاکید کرد: به رانندگان توصیه می‌شود در صورت امکان از تردد غیرضرور در جاده ها دوری کنند، اما در صورتی که سفرشان ضرورت دارد، بدون زنجیرچرخ در محورهای برف‌گیر تردد نکنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به در پیش بودن انتخابات و موانع تردد در محورهای روستایی، خاطرنشان کرد: نیروهای تلاشگر راهدار از صبح امروز بدون وقفه شروع به بازگشایی محورهای روستایی کرده اند تا برای روز جمعه ۱۱ اسفندماه در این خصوص مشکلی وجود نداشته باشد؛ این اداره کل آمادگی لازم برای برقراری تردد ایمن و روان در این محورها را دارد.