شناسهٔ خبر: 159693 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد:

تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن با رشد ۶۰ درصدی به ۳۳۳.۰۰۰ واحد در یک ماه گذشته رسید

ببینید| نشست تبیین طرح بین نسلی شهر های جدید ساحلی رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از جهش بیش از ۶۰ درصدی تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن درشهرهای جدید در یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید، سعید غفوری، رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از جهش بیش از ۶۰ درصدی تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید خبر داد و گفت: از آنجایی که شهرهای جدید نقش عمدهای را در  طرح نهضت ملی مسکن در کشور برعهده گرفته؛ موضوع تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی و واگذاری زمین به‌صورت گروهی یا انفرادی برای ساخت و همچنین در قالب طرح جوانی جمعیت را به جدیت در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته غفوری تا ابتدای بهمن ماه سال جاری تعداد ۲۰۵ هزار و ۱۸۱ واحد در سطح شهرهای جدید تأمین زمین شده بود که این رقم دریک ماه گذشته به ۳۳۳ هزار و ۷۰۰ واحد افزایش یافته و رشدی ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه عمده تأمین زمین‌ها به تعداد ۱۲۸ هزار و ۵۱۹ واحد طی دو هفته اخیر انجام گرفته است گفت: ایناقدام از محل الحاق زمین به محدوده شهرها، تغییر کاربری زمین عمدتا غیر خدماتی، تغییر تراکم‌های ساختمانی و همچنین استفاده ازپتانسیل اراضی داخل محدوده شهرها انجام شده و به عنوان منابع تأمین زمین مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در پایان خاطر نشان کرد: این اقدام بزرگ بدون شک تحرک جدی در واگذاری و ساخت واحدهای طرح نهضت ملی در سطح شهرهای جدید کشور به همراه خواهد داشت.