شناسهٔ خبر: 159701 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از اوایل هفته تاکنون صورت گرفت؛

۱۳۰۰۰ کیلومتر برف‌روبی در جاده‌های خراسان جنوبی

برف روبی خراسان جنوبی (1).jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به بارش برف از اوایل هفته تاکنون گفت: ۱۳۱۲۰ کیلومتر از جاده‌های استان در این مدت با فعالیت شبانه روزی ۲۵۰ راهدار برف‌روبی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی), اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهار داشت: با بارش برف که از ابتدای هفته آغاز شد راهداران با آمادگی کامل به انجام برفروبی مشغول شده و در این زمینه ۲۵۰ راهدار با به‌کارگیری ۱۷۵دستگاه ماشین آلات راهداری ۱۳ هزار و ۱۲۰ کیلومتر از سطح جاده‌های استان را برف روبی کردند.

وی افزود: در این عملیات راهداری مقدار۸۴۰۰ تن مخلوط شن و نمک نیز برای جلوگیری از لغزش خودروها و جلوگیری از یخ زدگی در سطوح جاده‌ها پخش شد.

جلالزاده در ادامه بااشاره به رصد محورهای استان  با ۲۷دوربین نظارتی به شکل آنلاین توسط مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل گفت: ۳۰ راهدارخانه نیز درحال خدمت رسانی به کاربران جاده ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایان از مسافران و کاربران جاده ای خواست قبل از سفر از وضعیت جوی وجاده ها مطلع و ضمن همراه داشتن تجهیزات زمستانی  با احتیاط رانندگی و از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.