شناسهٔ خبر: 159717 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید در شرق و جنوب‌شرق

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه فردا سامانه بارشی جدید وارد کشور خواهد شد از وزش بادهای شدید در شرق و جنوب‌شرق خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در برخی نقاط شرق و جنوب‌شرق، وزش بادهای شدید رخ می‌دهد و سایر مناطق کشور جوی آرام دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر فردا به کشور خبر داد و افزود: با ورود سامانه بارشی جدید به کشور بارش در  مناطق شمال‌غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی آغاز می‌شود. دوشنبه در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، مرکز و جنوب و جنوب‌شرق بارش برف و باران تداوم دارد. همچنین در استان‌های جنوبی در روز دوشنبه، وزش بادهای شدید موقتی و در برخی ساعت‌ها، گردوخاک پیش‌بینی شده است.  

گودرزی توضیح داد: سه‌شنبه بیشتر مناطق کشور تحت‌تاثیر سامانه بارشی قرار دارند و عمده بارش‌ها در شرق و جنوب‌شرق است. چهارشنبه، بارش‌های پراکنده در جنوب‌شرق تداوم دارد و بتدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

به گفته وی، از امروز در بیشتر مناطق کشور تا چهارشنبه روند افزایش نسبی دما را در کشور پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام متلاطم بودن آب های جنوبی کشور تا روز سه شنبه برای تهران آسمانی صاف و در برخی ساعت‌ها غبار محلی پیش‌بینی کرد و افزود: بیشینه دمای پایتخت امروز به 9 درجه بالای صفر می رسد.