شناسهٔ خبر: 159732 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاهای خراسان رضوی:

پروازهای فرودگاه مشهد در پنج روز برفی بدون تاخیر انجام شد

فرودگاه مشهد مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: مشهد مقدس درحالی در پنج روز گذشته با بارش شدید برف مواجه بوده که پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد، در ساعت مقرر و بدون تاخیر انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود امانی‌بنی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی در نشست با سرپرست روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها گفت: طی پنج روز گذشته که با بارش برف در مشهد روبرو بودیم، روابط‌عمومی ۲۴ ساعته فعالیت کرد.

وی افزود: یکی از بی‌نظیرترین کارها در چند روز گذشته خدمت ۲۴ ساعته پرسنل بود که با برف‌روبی و یخ‌زدایی مداوم، ۸۰ تا ۱۰۰ تن اوره‌پاشی و استفاده از ۲۰ هزار لیتر مایع، از هرگونه ابطال و تاخیر پرواز و نیز توقف خدمات‌دهی به مسافران جلوگیری کردند و گوشه‌ای از آن توسط روابط عمومی انعکاس داده شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی یادآور شد: پروژه‌های مشهد شامل توسعه ترمینال داخلی، توسعه اپرون فرودگاه مشهد، سامانه کمک‌ناوبری ILS و پل‌های تلسکوپی انتقال مسافر آماده بهره‌برداری است.

امانی‌بنی ضمن قدردانی از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت:همواره عملکرد شرکت و همکاران فرودگاه‌های استان را بازتاب می‌دهند و باعث دیده‌شدن فعالیت‌ها در میان شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و مردم می‌شود.

پروازهای فرودگاه مشهد در پنج روز برفی بدون تاخیر انجام شد

حضور تمام‌قد تیم عملیات زمستانی فرودگاه مشهد برای خدمت‌رسانی به مسافران در پنج روز برفی

روابط‌عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی، در این رابطه اعلام کرد، مشهد مقدس درحالی در ۵ روز گذشته با بارش شدید برف مواجه بوده که پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد، در ساعت مقرر و بدون تاخیر انجام شده است. در ۵ روز گذشته شاهد تلاش خالصانه پرسنل فرودگاهی در زمینه‌هایی از جمله مدیریت امور مسافرین توسط اداره اماکن و ترمینال‌ها، تلاش کارشناسان اداره مراقبت پرواز در زمینه هدایت ایمن پروازها، پرسنل اداره آتش‌نشانی و هدایت زمینی پرواز در زمینه هدایت پروازها و مدیریت اپرون، تلاش پرسنل اداره فنی‌ومهندسی در زمینه برف‌روبی و یخ‌زدایی سطوح پروازی و باندهای فرودگاه مشهد، تلاش همکاران اداره مهندسی الکترونیک هواپیمایی در عملیاتی نگه داشتن سرویس های ناوبری، برف‌روبی و روان سازی تردد مسافرین توسط پرسنل اداره خدمات و فضای سبز و تلاش دیگر پرسنل صنعت فرودگاهی برای خدمات‌رسانی به مردم بودیم.

اما این اولین بار نبود که فرودگاه مشهد با بحران‌هایی همچون بارش برف مواجه می‌شود؛ چراکه در هفته‌های گذشته و از ابتدای فصل زمستان شاهدمه‌گرفتگی‌های مکرر بودیم اما آنچه مردم می‌بینند تمام ماجرا نبوده چراکه با همت و پیگیری‌های مدیران فرودگاه مشهد همواره شاهد خدمت‌رسانی بی‌وقفه و پیگیری برای انجام پروازها یا در برخی موارد پیگیری برای انجام پروازهای جایگزین بودیم که این تنها گوشه‌ای از خدمات بی‌ادعای صنعت فرودگاهی به مردم ایران و استان خراسان‌رضوی است.