شناسهٔ خبر: 159749 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

افزایش ۲۵ درصدی تخلیه محمولات ترانزیتی در راه آهن هرمزگان

علیرضا نصیری برازنده مدیرکل راه‌آهن هرمزگان مدیرکل راه آهن هرمزگان از افزایش میزان تخلیه محمولات ترانزیتی دراین اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا نصیری برازنده مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت: در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری، بیش از ۱۰ هزار واگن به تناژ ۵۸۵ هزار و ۹۷۴ تن کالای ترانزیتی به خطوط تخلیه این اداره کل، واگذار شده و عملیات تخلیه صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل، در تعداد واگن و تناژ ۲۵ درصد رشد را شاهد بوده ایم.

وی افزود: عملکرد کلی تخلیه محمولات داخلی و ترانزیتی در این اداره کل نسبت به مدت مشابه سال قبل با تخلیه ۱۳۲ هزار واگن به تناژ ۸میلیون و ۹۶ هزار و ۸۱۹ تن، در تعداد واگن ۸ درصد و در تناژ ۱۰ درصد رشد داشته است.

نصیری خاطر نشان کرد: این میزان از حجم بار باعث شده اکثر خطوط و سایت‌های تخلیه، فعال بوده و عملیات تخلیه در آنها انجام شود.

مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت: عملکرد کلی تخلیه و بارگیری این اداره کل با تخلیه و بارگیری ۱۳ میلیون ۷۶۳ هزار و ۴۰۱ تن، ۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی بیشترین محمولات بارگیری و تخلیه شده در این مدت را مواد معدنی، کانتینر، بالاست، آهن آلات، کانتینر مس و گوگرد برشمرد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن هرمزگان، نصیری در مورد عملکرد راه آهن هرمزگان در بخش مسافری خاطرنشان کرد: تا پایان بهمن ماه سال جاری بیش از ۹۸۴ هزار نفر جهت مسافرت، قطار را انتخاب و از خدمات ریلی استفاده کردند.