شناسهٔ خبر: 159758 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با سازمان برنامه و بودجه تقویت می‌شود

جلسه نشست مشترک بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با امور راه و ترابری مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه به‌منظور تقویت همکاری‌ها برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، جلسه هم‌اندیشی امور راه و ترابری مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه‌وبودجه کشور با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون توسعه و مدیریت منابع، معاون آموزش و توسعه فناوری، رئیس حوزه حمل‌ونقل، مشاوران ریاست و مدیر ریاست، ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز و رئیس امور راه و ترابری و مدیریت شهری و روستایی سازمان برنامه‌وبودجه، معاون امور، معاون برنامه‌ریزی و بودجه، معاون راه، برنامه و کارشناسان مرتبط با حوزه‌های یادشده، برگزار شد.

در این جلسه ابتدا رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گزارشی از وظایف، مأموریت‌ها، ساختار و فعالیت‌های علمی و پژوهشی، همچنین معرفی بخش‌های تحقیقاتی این مرکز ارائه کرد. پس از آن سرپرست امور راه و ترابری، مدیریت بحران شهری و روستایی سازمان برنامه‌وبودجه و مدیران و کارشناسان آن به ارائه گزارش پرداختند.

 در ادامه این نشست کارشناسان و مدیران امور راه و ترابری مدیریت شهری و روستایی سازمان برنامه‌وبودجه، نقطه‌نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را در خصوص فعالیت‌های ارزنده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادوار گذشته ارائه کردند. همچنین معاونان و تعدادی از مدیران مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی پس از پاسخگویی اجمالی در خصوص موارد مطروحه، خواستار حمایت‌های مضاعف سازمان برنامه‌وبودجه در خصوص بسط و گسترش فعالیت‌های پژوهشی مرکز، در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل، راه، مسکن و شهرسازی شدند.

در ادامه شیبانی‌فر رئیس امور راه و ترابری، معاونت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه‌وبودجه کشور، مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی را سرمایه وزارت راه و شهرسازی معرفی کرد و ارتقای بیش‌ازپیش تحقیقات و اجرای طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی را از سوی این مرکز تحقیقاتی در رسیدن به اهداف کلان علمی و تحقیقاتی وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های مختلف مؤثر دانست.
 وی آمادگی خود را جهت استفاده از ظرفیت‌های قانونی در راستای پویاتر شدن فعالیت‌های مطالعاتی مرکز را اعلام کرد و تقویت انجام پروژه‌های متنوع پژوهشی دستگاه‌های متبوع وزارت راه و شهرسازی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اجتناب‌ناپذیر و بسیار مهم ارزیابی کرد.

 وی همچنین، بهره‌مندی از امکان کسب درآمدهای اختصاصی را در راستای بستر ایجاد درآمدهای پایدار مهم و مفید و ارزنده ارزیابی کرد و خواستار توسعه فعالیت‌های پژوهشی حوزه حمل‌ونقل مرکز شد.
 در پایان این جلسه هم‌اندیشی بازدید فنی از بخش‌های مرتبط مطالعاتی مرکز از سوی سرپرست امور راه و ترابری معاونت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه‌وبودجه و مدیران انجام شد.