شناسهٔ خبر: 159793 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رشد ۵ درصدی جابه‌جایی زائر و مسافر در راه آهن خراسان

راه آهن خراسان مدیرکل راه آهن خراسان از رشد ۵ درصدی جابه‌جایی زائر و مسافر در راه آهن خراسان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصطفی نصیری و رگ مدیرکل راه آهن خراسان از رشد ۵ درصدی جابه‌جایی زائر و مسافر در راه آهن خراسان خبر داد و گفت: بیش از ۱۵ میلیون و ۱۲۷ هزار زائر و مسافر در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس که از ۲۷ شهر و مرکز استان صورت‌ گرفته، در اداره کل راه آهن خراسان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به‌ مدت مشابه سال قبل رشد ۵ درصدی داشته است.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: تعداد مسافران ورودی و خروجی قطارها و زائرین امام هشتم (ع) در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۱۵ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۸۸ نفر بوده که این مسافران در مجموع با ۲۵ هزار و ۲۰۴ رام قطار به‌صورت ورودی و خروجی در این ایام جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی راه آهن خراسان، نصیری و رگ افزود: در بهمن ماه سال جاری یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۱۴۶ مسافر و زائر توسط دو هزار و ۲۱۲ رام قطار در این اداره کل جابه‌جا شده‌اند که ضریب اشغال قطارهای مسافری بهمن ماه با احتساب ۱۰۰ درصد فروش ۹۱ درصد بوده است.

گفتنی است در دی ماه سال ۱۴۰۲ شاهد تعریف قطارهای مسافری از شهرهای تهران - تبریز- اصفهان - ارومیه - شیراز - سرخس - ملایر - کرمانشاه - بندر - رشت - قزوین - قم - اهواز - کرمان - ساری - همدان - زنجان - یزد - کاشان – اراک- سمنان - کرج - طبس - خواب - خرمشهر - اندیمشک - مراغه در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس بوده‌ایم.