شناسهٔ خبر: 159823 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی به غرب کشور از اواخر امروز

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به غرب کشور در ساعات بعد از ظهر امروز خبر داد و گفت: روند کاهش نسی دما آغاز شده و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آب و هوا و وضعیت جوی امروز  یکشنبه و روزهای آتی را توضیح داد و گفت: در نیمه شرقی کشور جوی آرام برقرار است و از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی به غرب، در مناطقی از دامنه‌های زاگرس در غرب و شمال غرب بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: فردا گستره بارش‌ها به مناطقی از نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، البرز، تهران، مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور می‌رسد.

وی افزود: در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری شمال غرب فارس، شمال کرمان و جنوب خراسان جنوبی بارش‌ها تشدید می‌شود که در ارتفاعات به شکل برف است.

به گفته گودرزی، سه‌شنبه بارش‌ها در این مناطق ادامه دارد و چهارشنبه بارش‌ها با شدت کمتر در برخی از نقاط سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان ادامه‌ دارد و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: روند افزایش نسبی دما تا روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور ادامه خواهد داشت و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آب‌های جنوب کشور مواج است.
 
وی یادآور شد: تهران امروز در برخی نقاط غبار صبحگاهی دارد و دوشنبه و سه‌شنبه بارش‌های پراکنده در بعداز ظهر و شب‌ها انتطار می‌رود. بیشینه دمای تهران نیز امروز ۱۱ درجه خواهد شد.