شناسهٔ خبر: 159824 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رکورد جابه‌جایی مسافر در بنادر شرق هرمزگان شکسته شد

خط مسافری بندر شهید حقانی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان رفت و آمد مسافر در بنادر شرق استان را بیش از ۴ میلیون و ۹۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بندر شهید حقانی در صدر بنادر مسافری دریایی کشور با افزایش ۱۱ درصدی این جابه‌جایی‌ها قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی،  حمیدرضا محمدحسینی تختی با بیان اینکه رفت و آمد مسافر در بنادر شرق استان را بیش از چهار میلیون و ۹۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بندر شهید حقانی در صدر بنادر مسافری دریایی کشور با افزایش ۱۱ درصدی این جابه‌جایی‌ها قرار دارد. گفت: بندر شهید حقانی در صدر بنادر مسافری دریایی کشور با افزایش ۱۱ درصدی این جابه‌جایی‌ها قرار دارد.

افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیون و ۹۶ هزار و ۶۴۳ نفر مسافر از طریق این بنادر جابه‌جا شده‌اند.

وی ادامه داد: از این مجموع، ۲ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۱۶۵ مسافر از طریق بندر شهید حقانی به جزایر قشم، هرمز و بالعکس تردد داشته، که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در همین مدت ۱۱ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در جزیره هرمز نیز یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۸۱۳ مسافر با افزایش ۳۳ درصدی جابه‌جا شده که در زمینه رفت و آمد شناورها این با افزایش ۲۸ درصدی همراه بوده است.

محمدحسنی تختی، میزان جابه‌جایی مسافر در مسیر بین‌المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه را ۲۹ درصد اعلام کرد و گفت: ۱۷ هزار و ۶۶۵ مسافر  با افزایش ۹ درصدی تردد شناور از طریق این بندر رفت و آمد داشته‌اند.