شناسهٔ خبر: 159829 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه آهن در جشن عبور از ۳۰ میلیون مسافر سالانه ریلی مطرح کرد؛

هدفگذاری رسیدن به ۴۰ میلیون نفر مسافر برای ۳ سال آینده

صالحی مدیرعامل راه آهن با اشاره به رکورد جابه‌جایی مسافر با قطار گفت: با هدفگذاری‌های انجام شده و در صورت تامین مالی از قبیل تهاتر نفت و تامین مالی از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید تلاش می‌کنیم تا در سه سال آینده به عدد ۴۰ میلیون مسافر سالانه برسیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در مراسم جشن عبور از ۳۰ میلیون مسافر سالانه و شکسته شدن رکورد ۱۰۰ ساله حمل مسافر ریلی با حضور مدیران عامل شرکت‌های ریلی مسافری، مدیران ستاد و مناطق راه‌آهن و تعدادی از لکوموتیورانان و رؤسای قطارهای مسافری سه شنبه ۸ اسفند در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد، گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از ابتدای امسال، به لطف خدا و تلاش‌های همکارانمان در راه‌آهن و شرکت‌های خصوصی روز دوشنبه ۷ اسفندماه، تعداد سالانه مسافران ریلی از مرز ۳۰ میلیون عبور کرد و امیدواریم تا پایان سال به عدد جابه‌جایی حدود ۳۲ میلیون نفر مسافر دست پیدا کنیم.

مدیر عامل راه‌آهن ادامه‌داد: با هدف‌گذاری های انجام شده و در صورت تأمین مالی از قبیل تهاتر نفت و تأمین مالی از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید تلاش می‌کنیم تا در سه سال آینده به عدد ۴۰ میلیون مسافر سالانه برسیم.

صالحی تأکید کرد: برای اینکه به این هدف دست یابیم بایستی همگی تلاش کنیم و حدود ۵۰ هزار کارکنان بخش دولتی و خصوصی شبکه حمل و نقل ریلی کشور به‌صورت مستقیم در تلاش هستند تا این اتفاق ارزشمند رقم بخورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر نفر کیلومتر مسافر ریلی، حداقل ۲۰ سی سی صرفه‌جویی مصرف سوخت برای دولت به‌همراه دارد خاطرنشان کرد: تعداد کشته‌های جاده‌ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است در حالی که صنعت ریلی، به‌لحاظ ایمنی و عدم آسیب‌های جسمی و مالی، حوزه‌ای کاملاً متفاوت نسبت به جاده است.

معاون وزیر راه ایمنی بالا، سهولت سفر و قیمت پایین قطار را سه عامل تقاضای بسیار زیاد مردم برای سفر با قطار ذکر کرد.

مدیرعامل راه‌آهن تصریح‌کرد: از منظر اقتصادی مهم‌ترین مشکل صنعت حمل و نقل ریلی، این است که سال‌ها توجه چندانی به آن نشده است و این حوزه به‌ویژه بخش مسافری، بسیار مظلوم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حوزه مسافری در زیان است، افزود: ۱۴ سال قبل، حدود ۲ هزار واگن مسافری در شبکه ریلی وجود داشت که اکنون به کمتر از هزار دستگاه کاهش یافته است و ما شبانه‌روز در حال تلاش هستیم تا حوزه ناوگان را تقویت کنیم.

مدیر عامل راه‌آهن بر ضرورت خدمات رسانی مطلوب به مسافران ریلی در ایام سال تأکید و اظهار کرد: مسافران سفیران ما هستند و باید حداکثر تلاشمان را برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مسافران انجام دهیم.

صالحی گفت: حوزه مسافری ریلی زیان ده شده و قیمت بلیت‌ها فاصله قابل توجهی با قیمت تمام شده دارد و معتقدیم باید مشوق‌های مالی لازم به حوزه مسافری ریلی از سوی دولت پرداخت شود تا اقتصاد حمل و نقل ریلی مسافری بتواند مانا و سودده باشد، در غیر این صورت روند فرسایشی ناوگان ریلی مسافری ادامه خواهد یافت.