شناسهٔ خبر: 159833 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد خبر داد

اقدامات ویژه در استان یزد برای کاهش حوادث جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها

محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: دربرگزاری دومین جلسه کمیته خدمات حمل‌ونقل و کمیته ۳۰-۶۰ ستاد خدمات سفر، کاهش حوادث جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها و نقاط جمعیتی، با جدیت پیگیری و در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمد رستگاری، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل خدمات سفر سال ۱۴۰۳، طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. لذا موضوع کاهش حوادث جاده‌ای در ایام اجرای طرح و به ویژه از نیمه شعبان تا آغاز طرح به علت احتمال افزایش سفرها، مورد تأکید قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با طرح نوروزی، سفرهای بین جاده‌ای در سه بازه زمانی نیمه شعبان تا ماه رمضان (در نظر گرفتن ایمنی تردد به علت بارش‌های احتمالی)، از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین (توجه به افزایش سرعت‌ها به علت احتمال کاهش سفرها) و محدوده زمانی ۱۵ فروردین تا تعطیلات عید فطر، مورد توجه دستگاه‌های امدادی قرار گرفته است.

رستگاری اذعان کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در سی کیلومتری مبادی ورودی شهرها رخ می‌دهد ازاین‌رو کمپین ۳۰-۶۰ در نوروز ۱۴۰۳ با تشکیل کمیته‌ای تحت همین عنوان، علاوه بر برپایی استراحتگاه‌ها جهت ترغیب مسافران به توقف، نقاط حادثه‌خیز را نیز احصا می‌کند تا اقداماتی مشابه جهت افزایش ایمنی و سلامت هموطنان در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی با محوریت معرفی جاذبه‌ها و امکانات اقامتی شهرستان‌ها و نیز ارائه خدماتی از جمله امداد و نجات، اورژانس و همچنین قرار گرفتن امکانات رفاهی شامل سرویس‌های بهداشتی و سایر اقداماتی که پاسخگوی نیاز گردشگران در ابعاد مختلف باشد، از جمله اقداماتی است که موجب افزایش جذابیت‌های توقفگاه‌های ایجاد شده در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها، خواهد شد.

این مسئول افزایش گشت‌های نظارتی، اقدامات زودبازده افزایش ایمنی، تردد تیم‌های امدادی در سطح راه‌ها و اعمال قانون برای رانندگان خاطی را از جمله مواردی برشمرد که در کمیته ۳۰-۶۰ به آن پرداخته شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، در رابطه با تعیین تکلیف ایستگاه تاکسیرانی واقع در راه‌آهن، ابراز کرد: مقرر شد مدیریت راه‌آهن استان یزد با همفکری و مشارکت معاونت حمل‌ونقل شهرداری، به این موضوع رسیدگی نمایند تا در ایام طرح، در تردد مسافرین خللی ایجاد نشود.

رستگاری ادامه داد: کنترل و نظارت بر قیمت اقلام موجود در واحدهای صنفی مستقر در غرفه‌های پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن، فرودگاه و پایانه اتوبوس‌رانی شهرستان‌ها نیز بر عهده اداره کل صمت و سایر دستگاه‌های نظارتی مربوطه قرار گرفت.

گفتنی است اعلام شماره تماس‌های اضطراری ادارات، مسئولین، مشخص شدن کشیک‌ها و همچنین اجرای مصوبات کمیسیون ایمنی و ستاد خدمات سفر استان از دیگر موارد مطرح شده در جلسه فوق بود.