شناسهٔ خبر: 159835 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون مسافری راه آهن مطرح کرد؛

افزایش ضریب اشغال و بازنگری در مسیرهای ریلی، عامل شکسته شدن رکورد مسافری

موسوی معاون مسافری راه آهن معاون مسافری راه آهن افزایش ضریب اشغال، برنامه ریزی صحیح و بازنگری در مسیرهای ریلی را موجب شکسته شدن رکورد مسافری دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میر حسن موسوی معاون مسافری راه آهن در جشن عبور از ۳۰ میلیون مسافر سالانه ریلی گفت: در سال ۱۴۰۱ رکورد قبلی تاریخ راه آهن را که مربوط به سال ۱۳۸۹ با میزان ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر بود شکستیم و در ۷ اسفند ماه امسال با عبور از ۳۰ میلیون نفر مسافر سالانه، رکورد تاریخ صد ساله جابه‌جایی مسافر ریلی شکسته شد.

وی افزود: در تاریخ ۷ اسفند امسال از مرز ۳۰ میلیون نفر مسافر ریلی گذشتیم و امیدواریم در روزهای باقیمانده تا پایان سال، این عدد به حدود ۳۲ میلیون نفر مسافر برسد.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه این اتفاق در سایه زحمت و همت تلاشگران صنعت ریلی اتفاق افتاده ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته حدود ۹ درصد در مجموع تعداد مسافر و ۶ درصد در نفر کیلومتر افزایش داشتیم.

وی افزایش ضریب اشغال قطارها به بیش از ۹۵ درصد، برنامه ریزی صحیح و بازنگری در مسیرهای ریلی، افزایش بهره وری واگن های موجود و همکاری و تعامل راه آهن با شرکت های ریلی مسافری بخش خصوصی را از دلایل شکسته شدن رکورد تاریخ مسافر ریلی دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت راه‌آهن، معاون مسافری راه آهن گفت: پیش بینی و استفاده از ۲۵ تا ۳۰ عدد لکوموتیو بخش باری در بخش مسافری و چرخشی کردن قطارهای مسافری از دیگر علت‌های رسیدن به این میزان رشد مسافری بوده است.