شناسهٔ خبر: 159852 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران مطرح کرد؛

راه‌اندازی حلقه‌های میانی برای تشویق نوسازی در ۱۲ شهر و ۴۸ محله بوشهر

جلسه مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه حلقه‌های میانی برای ترغیب مردم به نوسازی در ۱۲ شهر و ۴۸ محله بوشهر راه اندازی شده است از بهسازی و آسفالت ۸۰ درصد محله‌های هدف بازآفرینی بوشهر، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه شورای مسکن که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران شرکت و همچنین مدیران ادارات راه و شهرسازی استان‌ها و نیز شهرداری‌های کشور برگزار شد، از اقدام‌های شهرداری بوشهر و اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در خصوص تدوین بسته تشویقی بومی و اطلاع رسانی گسترده در این زمینه و نیز تشکیل حلقه‌های میانی تجلیل و قدردانی کرد.

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این که یکی از اتفاقات خوب هفته گذشته اقدام‌های مناسب استان بوشهر در زمینه نوسازی مسکن بود، گفت: در هفته‌ای که گذشت شاهد بودیم شهرداری بوشهر تمام تلاش خود را جهت ارتقای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده انجام داد و در این راستا تبلیغات گسترده‌ای هم در فضای مجازی و هم به صورت محیطی و نصب بنر در سطح خیابان‌های این استان بودیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر این که شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی بوشهر با همکاری خوب بسته تشویقی بومی این استان را تدوین کردند، گفت: قطعا این عملکرد و همکاری خوب دو دستگاه یاد شده تاثیر فراوانی در افزایش نوسازی بافت‌های فرسوده در این شهر خواهد داشت که در آینده نزدیک نمایان می‌شود.

۹۰ درصد متقاضیان ساخت و ساز بوشهر ساکنان بافت‌های فرسوده هستند

 در ادامه سعید برزگرزاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری بوشهر با بیان این که بعد از تصویب  و ابلاغ بسته تشویقی بومی متقاضیان بسیاری برای صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده داشتیم، اظهار کرد: در این مدت دستور نقشه‌های بسیاری صادر شد و تا پایان سال تعداد زیادی از آن‌ها به پروانه ساختمانی تبدیل می شود. اکنون در شهر بوشهر ۹۰ درصد متقاضیان ساخت و ساز ساکنان بافت‌های فرسوده هستند.

۸۰ درصد محله‌های هدف بازآفرینی بوشهر بهسازی و آسفالت شد

وی با بیان این که هم اکنون بیش از ۸۰ درصد معابر محدوده‌های هدف بازآفرینی در شهر بوشهر بهسازی و آسفالت شده است، گفت: در بحث فضای سبز و آسفالت و بازگشایی معابر پروژه‌های بسیاری در دست اجراست، افزود: علاوه بر این در بحث تشکیل حلقه‌های میانی نیز اطلاع‌رسانی‌های خوبی در سطح شهر انجام شده و از گروه‌های داوطلب و متخصص دانشگاهی دعوت به همکاری کرده ایم و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.

وی تاکید کرد: امروز  به جرات می‌توانم بگویم اکثر شهروندان با مفاد بسته‌های تشویقی آشنایی دارند و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد شرایط بهتری در نوسازی بافت‌های فرسوده باشیم.

راه‌اندازی حلقه‌های میانی برای تشویق نوسازی در ۱۲ شهر و ۴۸ محله بوشهر

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، در ادامه رضایی‌نیا مدیربازآفرینی اداره کل  راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان این که در بوشهر ۱۷۲۰ هکتار بافت‌ ناکارآمد وجود دارد، گفت: بسته‌های تشویقی را در قالب کتابچه، بروشور و کلیپ‌های مختلف در اختیار شهرداری قرار داده‌ایم که با همکاری شهرداری، این بسته‌های اطلاع‌رسانی بین مردم توزیع می‌شود. در بوشهر حلقه‌های میانی در بیش از ۲۰ محله تشکیل شده است و همه این گروه‌ها فعال هستند. در مجموع در ۱۲ شهر و  ۴۸ محله ،حلقه‌های میانی راه اندازی شده و حدود ۶ هزار بسته تشویقی بین شهروندان توزیع شده است.