شناسهٔ خبر: 159854 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه سفرهای نوروزی؛

نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی البرز تشدید می‌شود

نظارت بر حمل و نقل عمومی معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از اجرای طرح تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان حمل ونقل عمومی استان خبر داد و گفت: تلاش ما این است که مسافران در ایام نوروز سفری ایمن داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، میثم قدمی از اجرای طرح تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان حمل ونقل عمومی خبر داد و گفت: باتوجه به به نزدیک شدن ایام نوروز و آغاز سفرها تدابیری اتخاذ شده تا با تشدید نظارت‌ها بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی استان سفری ایمن برای شهروندان رقم بخورد.

وی افزود: این طرح به منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای به شکل گشت‌های مشترک ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها و پلیس‌راه در کلیه محورهای مواصلاتی، پرخطر و پر تردد و به شکل بازدیدهای میدانی ناوگان عمومی حمل‌ونقل و کنترل مدارک و تجهیزات ایمنی آن‌ها در طول راه‌ها و محل‌های توقف (پایانه‌های مسافری، مقابل پلیس راه‌ها) انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستورکار قرار دارد، گفت: نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ۱۱ و ۱۲ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رأی لازم صادر شود.

معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز توضیح داد: در کنار این اقدامات از رانندگانی که قانون را رعایت می‌کنند و کمترین تخلفات را دارند نیز تقدیر خواهد شد و برای کاهش تخلفات رانندگان اجرای فعالیت‌های فرهنگی مختلف نیز در دستور کار قرار گرفته است.

قدمی در پایان گفت: مسافران می‌توانند هرگونه نظر، پیشنهاد، انتقاد یا شکایت خود را از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به اداره‌کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان ارسال کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن به مسائل آنها رسیدگی شود.