شناسهٔ خبر: 159859 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

پیام تسلیت وزیر راه و شهرسازی به مناسبت درگذشت آیت‌الله امامی‌کاشانی

آیت‌الله امامی‌کاشانی وزیر راه و شهرسازی در پیامی درگذشت آیت‌الله امامی‌کاشانی،‌ امام جمعه موقت تهران را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با صدور پیامی،‌ درگذشت آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران و از روحانیون وارسته را به مقام معظم رهبری مدظله العالی، علاقه‌مندان، شاگردان و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است:

اذا مات العالم، ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شیء

درگذشت حضرت آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران و از روحانیون وارسته و از مبارزان سال‌های انقلاب اسلامی، موجب تأثر و تألم خاطر شد. مرحوم امامی‌کاشانی پیش از انقلاب اسلامی ایران، در مساجد تهران به هدایت و راهنمایی مردم مشغول بود و بعد از پیروزی انقلاب نیز در مسئولیت‌های خطیری همچون عضویت در شورای نگهبان، هیئت بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مدرسه عالی شهید مطهری، حضوری فعال و مؤثر داشت.

درگذشت آن عالم وارسته که از محضر اساتید بزرگ و بلند مرتبه‌ای چون حضرات آیات عظام؛ امام‌خمینی (ره)، صدر، علامه طباطبایی، حائری، صدوقی، مرعشی نجفی و دیگر علما رضوان الله تعالی علیهم اجمعین، فیض برده‌بود، ضایعه و نقصان بزرگی برای کشور و حوزه‌های علمیه است. اینجانب درگذشت این عالم ربانی را محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، علاقه‌مندان، شاگردان و به‌ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و برای ایشان علو درجات از خداوند قادر متعال مسألت دارم.

یادآور می‌شود، امام جمعه موقت تهران شب گذشته به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. مراسم وداع با پیکر آیت‌الله محمد امامی کاشانی عصر امروز ساعت ۱۵ در میدان بهارستان، مسجد و مدرسهٔ عالی شهید مطهری برگزار می‌شود. مراسم تشییع پیکر مرحوم امامی کاشانی فردا ساعت ۱۰ صبح در مدرسهٔ عالی شهید مطهری برگزار خواهد شد.