شناسهٔ خبر: 159872 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

کاهش ۷ درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای در کردستان

تصادف مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ی استان کردستان گفت : آمار تلفات تصادفات جاده‌ای در استان طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار پزشکی قانونی کشور از ابتدای سال تا پایان آذر ماه ۲۸۷ نفر در سوانح جاده ای برون شهری و روستایی استان جان خود را از دست دادند. وی از کاهش ۷ درصدی آمار ذکر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: این آمار در سال گذشته ۳۱۰ نفر گزارش شده است.

حسنی ادامه داد: همچنین در ۹ ماهه سال جاری ۶ هزار و ۴۸۵ نفر در تصافات جاده ای استان مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۱.۹ درصدی افراد را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان عنوان کرد: استان کردستان در بین ۳۱ استان در حوزه تلفات برون شهری و روستایی در رتبه ۶ و در آمار مصدومین نیز در رتبه ۲۸ کشوری قرار دارد.

وی ار شناسایی ۱۶ نقطه حادثه خیز در سطح استان خبر داد و گفت: تعدادی از این نقاط توسط پیمانکاران در حال اصلاح است و نقاط دیگر نیز در دست مطالعه و اقدام قرار گرفته اند.