شناسهٔ خبر: 159912 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

بارش‌ها امروز در ۵ استان شدید می‌شود

باران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت آب و هوایی روز دوشنبه چهاردم اسفندماه گفت: شدت بارش ها در شمال خوزستان، شمال فارس، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد است.

امین حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوا برای روز دوشنبه چهاردهم اسفندماه اظهار کرد: امروز فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، مرکز و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق تداوم پیدا می‌کند.

وی افزود: همچنین بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش رخ می‌دهد که شدت بارش‌ها در شمال خوزستان، شمال فارس، غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد خواهد بود.

نقشینه گفت: فردا علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از شمال شرق، بارش پراکنده پیش‌بینی شده است و شدت بارش‌ها فردا در شرق استان هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان است که همراه با رگبار و رعد و برق است.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: چهارشنبه در مناطقی از جنوب شرق رگبار خواهیم داشت و در اواخر چهارشنبه و پنج شنبه با گذر امواج تراز میانی جو به تدریج در شمال غرب و مناطقی از غرب و سپس در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران و برف رخ خواهد داد.

وی گفت: جمعه در مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و جنوب شرق بارش پراکنده داریم و در دامنه‌های البرز نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته وی؛ امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم می‌شود

نقشینه با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای پایتخت نیز گفت: برای تهران امروز غبار محلی شکل می‌گیرد و از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد، ملایم خواهد بود. اما امشب و فردا تهران غبار محلی خواهد داشت.

وی افزود: بیشینه دمای تهران برای امروز و فردا ۱۲ درجه بالای صفر، چهارشنبه ۱۴ و پنجشنبه به ۱۶ درجه می‌رسد و پنجشنبه تهران افزایش ابر و گاهی هم بارش پراکنده خواهد داشت. همچنین کمینه دما در تهران ۵ درجه است.