شناسهٔ خبر: 159915 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی قریب ۱۰ میلیون تن انواع کالا طی ۱۱ ماهه گذشته در استان سمنان

غلامرضا طحان - معاون حمل و نقل معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان سمنان از جابه‌جایی قریب ۱۰ میلیون تن انواع کالا طی ۱۱ ماهه گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی غلامرضا طحان با اشاره به آمار تناژ جابه‌جایی کالا در این استان اظهار کرد: از ابتدای امسال طی ۱۱ ماه در مجموع بیش از ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تن انواع کالا از مبدأ شهرستانهای استان سمنان جابه‌جا شده‌است.

وی ادامه‌داد: این حجم از کالاها از طریق صدور ۶۱۲ هزار بارنامه توسط رانندگان و فعالان حمل و نقل جاده‌ای در استان به مقاصد مختلف در سراسر کشور بارگیری شده‌است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان از فعالیت ۸۶ شرکت در حمل و نقل کالا این استان فعال خبر داد و افزود: در مجموع بیش از چهار هزار و ۶۱۰ ناوگان و سه‌هزار و ۳۹۶ راننده در سطح استان سمنان فعالیت دارند.

طحان با اشاره به کاهش متوسط عمر ناوگان باری در این استان طی چند سال اخیر با حمایت‌های دولت خاطرنشان کرد: متوسط عمر ناوگان باری در کشور ۲۵ سال است و این در حالی‌ست که این شاخص در استان سمنان ۲۳ سال است.

وی از برخورد با هرگونه اضافه تناژ بار خبر داد و با بیان اینکه میزان حمل بار قانونی کامیون‌ها بر اساس مندرجات کارت ناوگان باری تعیین می‌شود عنوان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان برابر مقررات با هرگونه تخلف در این بخش برخورد می‌کند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با بیان اینکه گشت‌های کنترل و نظارت در راهداری استان فعال هستند افزود: برخورد با متخلفین اضافه‌بار در محورهای استان از سوی همکاران ما در گشت‌های کنترل و نظارت با جدیت انجام‌می‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از اضافه تناژ بار خاطرنشان کرد: حمل بار اضافی موجب سخت‌تر شدن کنترل کامیون و در نتیجه کاهش ایمنی سفر و احتمال بروز تصادفات جاده‌ای خواهد شد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأکید کرد: گشت‌های کنترل تخلفات اضافه تناژ در اکثر محورهای مواصلاتی این استان و با حضور همکاران راهداری و کارشناسان معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری استان و با همراهی پلیس راه و دیگر نهادهای مسئول فعالیت می‌کنند.