شناسهٔ خبر: 159934 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در آستانه روز درختکاری و هفته منابع طبیعی مطرح کرد؛

برگزاری پویش ملی درخت‌کاری در محدوده بافت‌های فرسوده

فضای سبز تهران مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در آستانه روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی از برگزاری پویش ملی فرهنگ درختکاری با شعار «نهال نو خانه نو» با همکاری شهرداری‌ها با هدف ترویج نوسازی مسکن و کاهش سقف‌های لرزان و ناپایدار در بیش از ۱۰۰ شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آیینی با اشاره به اینکه درخت‌کاری می‌تواند به افزایش کیفیت محیط زیست و نشاط مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری کمک کند، اظهار کرد: در این روز با همیاری و همکاری مردم ساکن در محلات ناکارآمد شهری، ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و شهرداری‌های سراسر کشور در پارک‌های محدوده بازآفرینی شهری به‌صورت همزمان نهال کشت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بر اهمیت جایگاه درخت‌کاری و برکات آن در زندگی انسان‌ها اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز توجه زیادی به موضوع منابع طبیعی و درخت‌کاری دارند و این مهم با تعامل مناسب با دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری‌ها و نیز مشارکت مردم حاصل می‌شود، کاشت درخت و نهال منجر به افزایش فضای سبز محیط شهری شده و در مجموع ارتقای کیفیت زندگی در محلات هدف بازآفرینی شهری را به‌دنبال دارد.

آیینی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ بوستان و فضای بزرگ توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران برای حمایت از شهرداری‌ها و بهبود فضای محیط شهری محلات فرسوده شهری ساخته و تحویل داده‌شده‌است. آخرین مورد آن بوستان چهار هکتاری در محله حاشیه‌ای اسلام‌آباد سنندج بود که چندی پیش به بهره برداری رسید.

وی ادامه‌داد: مقرر است در روز درخت‌کاری در محلات فرسوده در بوستان‌هایی که توسط شرکت یا شهرداری‌ها ساخته شده‌است، نهال‌های جدید کاشته شده و در این برنامه فرهنگی از مردم برای نوسازی واحدهای فرسوده و ناپایدار دعوت شود.