شناسهٔ خبر: 159951 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۷۹ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌های قزوین تخریب شد

فتاح آسیابی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در امسال ۲۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز و تجاوز به حریم راه در این استان شناسایی و قلع و قمع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، فتاح آسیابی گفت: براساس  ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز قانونی ممنوع است.

وی اضافه کرد:بر همین اساس گشت‌های راهداری استان قزوین در راستای حفاظت و صیانت از راه و حریم راه و جلوگیری از حوادث، به طور مستمر در جاده ها حضور دارند و با مشاهده هرگونه تجاوز به حریم، آن را توقیف و به مراجع بالادستی معرفی می کنند.

آسیابی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش همین گشت ها، ۲۷۹ مورد ساخت و ساز  و تجاوز به حریم راه‌های استان شناسایی و قلع و قمع و برای ۶۸۳ مورد از تخلفات اخطار صادر شد و ۵۸پرونده تخلف دیگر نیز در حال پیگیری هستند.

وی، جمع آوری دستفروشان حاشیه راه را نیز یکی دیگر از وظایف گشت های راهداری در حوزه مقابله و جلوگیری از تخلفات مربوط به حوزه حریم راه عنوان کرد و گفت: در سال جاری ۱۰۹ مورد از دستفروشان حاشیه راه ها که استقرارشان خطرات زیادی برای مسافران و رانندگان دارد با تلاش راهداران استان قزوین جمع آوری شدند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه با اشاره به جلسات کمیسیون حریم راه که وظیفه رسیدگی به تقاضاهای ایجاد مستحدثات و عبور تاسیسات زیربنایی را بر عهده دارد افزود:امسال با برگزاری جلسات این کمیسیون به ۱۰۸ پرونده رسیدگی و ۸۹مجوز ایجاد مستحدثات صادر شد.