شناسهٔ خبر: 159953 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آسفالت ۱۰ کیلومتر از محورهای روستایی شهرستان دورود

حسینی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دورود گفت: آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور های روستایی این شهرستان در یازده ماهه سال جاری انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان،  مهدی حسینی چکانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ شهرستان دورود به عملکرد این اداره اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، با تلاش وکوشش کلیه همکاران استانی و شهرستانی در حوزه ساخت راه‌های اصلی و روستایی، آسفالت ۱۰ کیلومتر از  محورهای روستایی انجام شده، ۲۱ کیلومتر دیگر در دست اقدام است، همچنین، آسفالت ۱۰ کیلومتر از  محورهای اصلی انجام شده و ۱۵ کیلومتر در دست انجام است.

وی ادامه داد: در حوزه تاسیسات و ایمنی، نصب دو کیلومتر تیرهای روشنایی در محورهای ترشاب، عزیز اباد، داریاب و چالان‌چولان، احداث بلوار در کمربندی شهر چالان‌چولان به طول دو کیلومتر، احداث سه  مورد دور برگردان محور دورود -ازنا، روکش اسفالت دو مورد زیر گذر زرگران و رازان، تهیه و نصب سه کیلومتر نیوجرسی در محور رازان و چالان چولان انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ شهرستان دورود به عملکرد این اداره در حوزه تابلو و علائم جاده‌ای اشاره کرد و افزود: نصب انواع تابلو ۵۷۰ عدد، سرعت‌گاه و بازتاب ایمنی ۱۲۶۵ عدد، بشکه ایمنی و مخروطی پلاستیکی ۴۲۰عدد، خط کشی ۵۰ کیلومتر و تعمیرات گاردریل ۴۷۰ شاخه از جمله این اقدامات می باشد.

حسینی بیان کرد: در راستای اصلاح پیچ های خطرناک اقدامات شامل، تعریض و اصلاح پیچ‌های جاده روستایی محور دورود-دریژان به طول ۱۵ کیلومتر، تعریض و اصلاح پیچ‌های خطرناک جاده روستایی  دریاچه گهر به طول۳ کیلومتر(پارک جنگلی) و راه شکافی جاده دسترسی به قبور مطهر شهدای گمنام شهرستان ۷۰۰متر انجام شده است.

وی به بحث احداث و بازسازی پل‌های آسیب‌دیده اشاره کرد و افزود: احداث پل دهانه سه متری محوردورود- دریژان، بازسازی پل خرپایی دهانه ۶۰متری گوشه پل، بازسازی پل دهانه ۸×۳ متری چوبدر پایین،  بازسازی پل دهانه ۳×۹متری یوسف اباد، بازسازی پل دهانه۵ متری پیر اباد، بازسازی پل  دهانه ۵متری حشمت اباد و بازسازی پل عرشه فلزی دهانه ۲۰ روستای سفید کن در این مدت انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ شهرستان دورود اضافه کرد: در این مدت در حوزه حمل و نقل ، کنترل‌ دروازه‌ای ۳۰۵۰ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل کالا، ۹۶ گشت مشترک با پلیس و ۵۱ دستگاه ناوگان متخلف به کمیسیون های مربوط معرفی شده است، برگزاری طرح آموزش و ارائه تجهیزات ایمنی به دانش اموزان  مدارس حاشیه راه  که شامل ۴۵۰ دانش اموز  و ۵ مدرسه که همراه با اولیا و معلمان محترم در روستاهای (ژان_ دو نوبت،بنک اباد ،حشمت اباد،ترشاب) و  افتتاح و راه اندازی یک شرکت جدید حمل بار  سیمان شهرستان از جمله اقدامات انجام شده می باشد.