شناسهٔ خبر: 159962 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

امضای اسناد همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان ساختمان ایرانی با شرکت‌های روسی

مرتضی قاسمی نماینده ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان از امضای دو سند همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با شرکت‌های روسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرتضی قاسمی نماینده ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان عمران و ساختمان با اعلام حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساخت‌وساز فناورانه موسوم به «روسبیلد» در روسیه از حضور ۹ شرکت دانش‌بنیان ایرانی و امضای  دو سند همکاری با شرکت‌های روسی در این نمایشگاه خبر داد.

نماینده ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان با بیان اینکه این شرکت‌ها با همکاری وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نمایشگاه بین‌المللی مسکو حضور پیدا کردند و توانستند نظر بسیاری از انبوه‌سازان و شرکت‌های ساختمانی را برای توسعه همکاری در زمینه نوآوری در ساختمان‌های هوشمند را جلب کنند گفت: دو سند همکاری در این نمایشگاه در زمینه محصولات فناورانه گلخانه و واقعیت افزوده به ارزش پنج میلیون و هشتصدهزار دلار امضا شد.

نظیره نازیرکا، مدیرعامل شرکت روسی طرف قرارداد با دو شرکت دانش‌بنیان ایرانی، پس از امضاء اسناد همکاری گفت: ما تفاهم نامه‌هایی برای مشارکت در حوزه فناوری نوین ساختمانی با شرکت‌های پیشرفته ایرانی امضا کردیم که در ردیف نیازهای ساخت و ساز در روسیه است. همچنین، در کشور روسیه تقاضای زیادی برای ساخت و ساز فناورانه وجود دارد و با توجه به توانایی و دانش متخصصان ایرانی، همکاری‌های ما در جهت خوبی توسعه خواهد یافت.