شناسهٔ خبر: 159981 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

برگزاری ۲۸ هزار نفر ساعت آموزش در راه‌آهن جنوب

شرکت راه آهن سرپرست مرکز آموزش‌های تخصصی ریلی راه آهن گفت: راه‌آهن مجموعه‌ای تخصصی و مهارت محور است و ما بیش از ۳۰ هزار فراگیرآموزشی داریم که باید برای همه آن‌ها آموزش‌های خاص در نظر گرفته شود. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن اعتماد، با حضور در اداره کل راه‌آهن جنوب و بازدید از واحد آموزش این اداره کل، گفت: یکی از اهداف ما این است که با برنامه‌ریزی‌های منظم آموزشی و اجرای صحیح آن بتوانیم از لحظه ورود نیرو به‌عنوان دوره‌های بدو خدمت، ضمن خدمت و حتی بعد از خدمت و بازنشستگی، در بحث جانشین‌پروری و مدیریت دانش اقدام کنیم. 

سرپرست مرکز آموزش‌های تخصصی ریلی راه آهن با بیان اینکه مدرسین، بازنگری‌محتواهای آموزشی و یکپارچگی منابع آموزش در اولویت مرکز آموزش‌های تخصصی ریلی قرار دارد افزود: ۹۰ درصد تقویم آموزشی راه‌آهن به دوره‌های تخصصی اختصاص داده شده است که در این بین ۸۷ درصد آن در مناطق ۲۱گانه راه آهن و۱۳ درصد برای ستاد برگزار می‌شود. 

وی به سهم ۹۰ درصدی آموزش‌ها به صورت حضوری نیز اشاره کرد و گفت: تمرکز اصلی ما برگزاری دوره‌ها به صورت حضوری با رویکرد کارگاهی در جوارکار است و تنها ۱۰ درصد دوره‌ها به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود و غالب این آموزش‌ها نیز به صورت آنلاین است و تنها ۱۵ درصد غیر حضوری و آفلاین برگزار می‌شود. 

محمدعلی مرادی سرپرست راه آهن جنوب نیز با اشاره به اهمیت نیازسنجی‌های آموزشی با توجه به شرایط هر منطقه و اجرای آموزش به صورت عملیاتی با استفاده از تکنولوژی‌های روز و لزوم کیفی‌سازی آموزش‌های مهارت محور، به ارائه گزارش عملکرد آموزش این اداره کل پرداخت و گفت: در سال جاری قریب به ۲۸ هزار نفر ساعت آموزش‌های بدو خدمت، ضمن خدمت و آموزش‌های تخصصی ریلی در این اداره کل برگزار شده است.