شناسهٔ خبر: 159988 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رسیدگی به ۱۱۰ پرونده در کمیسیون‌های تخلفات حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی

مزیدی، خمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی.jpg سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از رسیدگی به ۱۱۰ پرونده تخلفات حمل و نقل جاده‌ای استان در کمیسیون‌ها ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ از ابتدای امسال خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، علی اکبر مزیدی، سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۵ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ برگزار شده و به ۴۴پرونده رسیدگی شده است.

وی افزود: همچنین در راستای اجرای ماده ۱۱ مبنی بر رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حمل ونقل جاده‌ای کالا و مسافر از ابتدای سال جاری ۳جلسه کمیسیون برگزار و به تخلفات ۶۵ راننده رسیدگی و طی برگزاری کمیسیون ماده ۱۴ در استان به تخلفات ۶ مالک خودرو نیز رسیدگی شده است.

مزیدی یادآور شد: تخلفات مربوط به شرکت‌های حمل ونقل در کمیسیون ماده ۱۲ وتخلفات مرتبط با رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح، مورد رسیدگی و اعمال قانون شده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین برای رانندگانی که دارای تخلف حمل و نقلی بوده‌اند، بنا به نوع تخلف و تکرار آن، جرایم پیش بینی شده در قانون در نظر گرفته و آراء مربوطه ابلاغ شد.

مزیدی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش شرکت‌ها و رانندگان اظهار کرد: تخلف عدم رعایت مقررات مربوط به تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، عدم رعایت مقررات مربوط به نرخ و بلیط مسافری، عدم رعایت مقررات مهار مناسب بار، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی و .... از جمله تخلفات صورت گرفته از سوی شرکت‌ها بوده و تخلف جابجائی بار بدون بارنامه، عدم مهار بار مناسب، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو و ... از جمله تخلفات انجام شده از سوی رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل ونقل جاده‌ای و رضایت آنها، افزود: این اداره کل بر فعالیت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای برون شهری نظارت مستمر دارد که در این راستا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد شد تا بتوانیم نظرها، پیشنهادات و شکایت‌های افراد را دریافت و به آن‌ها رسیدگی کنیم.