شناسهٔ خبر: 160010 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

آسمان بیشتر مناطق کشور از امروز تا پایان هفته بارانی است

آسمان ابری- آسمان- باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام ورود سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه گفت: آسمان بیشتر مناطق کشور از امروز تا اوایل هفته آینده با بارش برف و باران همراه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آب و هوا و شرایط جوی امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه و روزهای آتی را توضیح داد و گفت: امروز بارش‌ها در غرب و مناطقی از شمال غرب کشور، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و زاگرس و شمال شرق و شرق کشور به شکل برف و باران ادامه خواهد داشت و همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان هم رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد.

به گفته رفیعی فردا چهارشنبه ادامه بارش‌ها در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود و این سامانه کشور را ترک می‌کند اما از روز پنجشنبه موج جدید بارشی وارد کشور می‌شود و شمال غرب، مناطقی از غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و مرکز کشور را در بر می‌گیرد. 

وی افزود: روز جمعه همچنان هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز دریای عمان و جنوب استان فارس و مناطقی از استان کرمان هم بارش خواهند داشت و در مناطق جنوبی بارش‌ها به صورت رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه هم با توجه به شدت بارش‌ها در جنوب شرق،‌ شرق و شمال شرق، آب گرفتگی معابر سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها را به همراه دارد.

رفیعی یادآور شد: از لحاظ دمایی هم روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افزایش دما در نیمه شمالی به ویژه استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل رخ خواهد داد و آب‌های تنگه هرمز و دریای عمان نیز امروز مواج و متلاطم خواهد بود.

کرشناس هواشناسی تاکید کرد: امروز در مناطقی از جنوب غرب، جنوب جنوب شرق و شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید خواهد بود، آسمان تهران امروز ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد ملایم است. بیشینه دما به ۱۰ درجه می‌رسد و کمینه دما نیز ۴ درجه شد.